cnc fræser

hej ng

tænker på at købe en lille cnc fræser til at lave ting i plastik

hvad skal man købe billigt
var der ikke nogen her i grupen der selv bygged sådan nogle foe et års tid
siden ??

kom venligst med ider eller links

vh. Lars madsen

Re: cnc fræser
Hejsa

Jojoda http://cnczone.com /

Men jeg byggede en af en del ALU-profiler jeg havde fået gratis, det gav en
maskine der kunne fræse i emner på op til 100 x 100 cm og 5 cm tykkelse,
dejlig værktøj at have ;o)

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051214162931@smart-tech.dk
Re: cnc fræser

Jeg har i et stykke tid gået i de samme tanker. Jeg kunne godt bruge en
lille CNC-fæser til at gravere og lave huller i plast kabinetter.
Jeg har kikket en del på et Kit fra http://www.k2cnc.com /

Jeg har blot lidt svært ved at gennemskue helt nøjagtig hvad der skal
bestilles ud over et kit (de er ikke helt komplette).
Og så er jeg naturligvis lidt usikker på at købe noget hjem fra USA, som jeg
ikke har mulighed for at se i virkeligheden.

Der er en del, der sælger kit´s hvor man får alle de mekaniske dele. Det
kunne være interessent at hører om der er nogen, der har erfaringer med
nogle af dem.

Re: cnc fræser
Hej igen

Du kan lige få et link mere, "kender" ham der har bygget den der her er
beskrevet:
http://www.lumenlab.com/forums/index.php?showforum33 %

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051214165651@smart-tech.dk
Re: cnc fræser

Hmmmm, "This is a premium forum, accessible only to Premium Members. You can
become a Premium Member for a one time fee of $19.99." ;o)

Hauge, kan du ikke fortælle lidt om hvilke komponenter du har opbygget din
maskine omkring? Hvilke stepmotorer, styring, fræser, software osv.
Har du nogen erfaring med nogen af de kits, som indeholder alt mekanikken?

Re: cnc fræser
lars madsen skrev d. 14-12-2005 i meddelelse

Tag et kig på www.sherwood.com
Ham her www.slotchassis.com laver sine ting på sådan en fræser.
Kai

Re: cnc fræser
Basil skrev d. 15-12-2005 i meddelelse

Pis, forkert link.
Maskinen hedder Sherwood, jeg kan ikke finde hjemmesiden.
Kai

Re: cnc fræser
Basil skrev d. 15-12-2005 i meddelelse

Og det andet link var også forkert :-(
http://www.slotcarchassis.com /
Kai

Re: cnc fræser
On Wed, 14 Dec 2005 17:20:20 +0100, "lars madsen"

måske en www.proxxon.com micro miller MF70

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: cnc fræser
hej ng

tak for de gode links
men jeg syntes ikke rigtigt jeg har fundet det jeg søger øv øv
er nu nok nået til den mening at det måske er bedst at købe en stor gammel
manual fræser og så lave den om til cnc
men der skal jo lige laver sensor system stepmotor styring interface og alt
det der det er jeg nu ligeglad med at bygge
men der skal jo osse lave software der måske kan indlæse autocad tegninger
og det er jo ikke helt let

det jeg havde håbet på var at der havde kørt lidt et bygge projekt her inde
med link til en færdig styring med diagram
og software

men bliv endelig ved med at poste gode links eller ide'er

vh. Lars Madsen

Re: cnc fræser
Hej Lars

inde

Der er en herinde der kender til at lave lige nøjagtig det du efterlyser,
og han dukker nok op og svare på et tidspunkt.

Mvh Max

Re: cnc fræser
Her er en side som jeg har set for et stykke tid siden ... jeg har også
overvejet at anskaffe en og prisen ligger i 300-600 Euro klassen ...
http://www.rcmodels.net/cnc /
Fremgangmåden er at købe CD'en som inkludere CAD tegninger til delerne, som
kan laves af et eller anden firma som har læserskæring udstyr til det (har
ikke selv undersøgt hvem kan hjælper her i landet men forslag er velkomme) .
Fordelen ser ud til at være at hvilke som helt router kan anvendes, f.eks.
noget fra Proxxon.

mvh
Robin

Re: cnc fræser

Jeg er også interesseret i denne maskine her, og overvejer kraftigt at bygge
den.
3-600 ? lyder som et fornuftigt budget og så noget software til.
Er der nogen som med succes har fået fingre i cd-rommen, og evt bygget den ?
Det må være billigere hvis vi er flere som skal have skåret delene ud med
laser, det kunne måske være et fælles projekt, mht. erfaringer og indkøb,
eller er det en dødfødt ide ?
Nogen som er friske, eller blot nogen som kender en eller anden som kan
laserskære billigt (der er der jeg lige nu kan se den første bakketop vi
skal over).

Er der ellers noget jeg ikke har tænkt over ?
Jeg vil dog på forhånd sige at jeg ikke ved særligt meget om cnc, men det
kan vel læres efterhånden...

Mvh.
Manse

Re: cnc fræser
Jeg skal lige sige at jeg har prøvet at kontakte manden bag web siden, men
som han angive, han er igang med at skifte til et anden udbyder ... så jeg
har ikke fået noget svar fra ham.

mvh
Robin

bygge
?

Re: cnc fræser
Jeg kan næsten regne ud at du er med på at bygge en, ihvertfald på at kikke
nærmere på den og finde ud af priser på diverse...?!

Mvh
Manse

Re: cnc fræser

Har I kigget på www.cnczone.com

Der er en masse forskelligt om CNC-maskiner.

Har selv en AutoGrav IV, som jeg er meget glad for -
men leder med lys og lygte efter en HF-spindel
( rpm > 50000 )

Re: cnc fræser
Aaak ... priserne ...! Jeg har svært at finde noget mindre en 10k kr.
Manse, nej jeg har ikke fået priserne eller noget. Jeg havde lidt kontakt
med manden for et par år siden, men ikke gjort noget ved det.

Re: cnc fræser
hej gutter

ja jeg er klar og jeg tror jeg kan skaffe adgang til en laser skære
har tre kamarater der alle har laserskære på jobet og jeg har før fået
skåret noget :-)
vh. lars madsen

Re: cnc fræser
http://csl.stanford.edu/~hydrobay/lookat/cnc.html
http://www.crankorgan.com /

Der findes mange forskellige modeller og priser, her er bare et par stykker,
skal du have noget der
virker, så stiger prisen, søg evt. på Dyrbæk CNC, de lavede nogle der var
populære og driftsikre.

/ Qbic