circuit board layout program?

Goddag alle
Jeg står overfor udfordringen at få et forholdsvis stort kredsløb lagt
ned på et bare/weaver/prototype/circuit board, i ved de der satans
plader med en masse huller i. Men tidligere erfaring viser at der
hurtigt bliver et lidt skævt projekt med ledninger over det hele, også
ender det med man har glemt et eller andet.

Jeg tænker så at der må da være et eller andet layout program lavet til
dette formål... jeg kan bare ikke finde det, og ka heller ikke finde ud
af hvad jeg skal søge efter, er der mon ikke en derude der kender sårn
noget?

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling

Noget der ligner det her

http://www.abacom-online.de/html/lochmaster.html

Mvh Max

Re: circuit board layout program?

Du er en skat, hvis ikke det var fordi du sad så langt væk ville jeg
kysse dig. Mange tak!

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling
Re: circuit board layout program?

Godt jeg ikke svarede på det indlæg :-))))
-men havde jeg svaret, havde det været det samme som Max svarede...

Bo //

Re: circuit board layout program?
Hej Anders

Det glæder mig at du kan bruge det, og ligeledes glæder det mig
at du er så langt væk :)

Mvh Max

Re: circuit board layout program?
Der skulle vel ikke findes en freewareversion af et lign. program, eller
blot en demo?

Synes det der int. ud, men jeg bruger det jo ikke nok til at puste pengene i
det....

Mvh
Henrik

Re: circuit board layout program?
Hej Henrik

Der ligger en demo på den hjemmeside, men har også set en simplere
udgave af noget lignende der var gratis, husker bare ikke hvor.

Mvh Max

Re: circuit board layout program? [freeware]

Hej Henrik

Kig på:

http://akira.ruc.dk/~glenn/elektronik.html#software

mvh/Glenn

-

Re: circuit board layout program? [freeware]

Uhm... hva' ka' man se der? :/

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling
Re: circuit board layout program?

Jeg bruker EAGLE.

Jeg plaserer alle kretsene, og trekker de banene som finnes på kortet.
(bottum). Til de ledningene som må legges "for hånd", bruker jeg
"top-layer".

Når jeg begynner å kople, bruker jeg et nytt board med skjulte layer 19,
unrouted.

Jeg bruker "ripup" for hvær leder jeg legger, og legger til alle lederer er
lagt.

HM

Site Timeline