cigarettænderstik > mini jack

heysa
jeg prøver at montere et cigarettænderstik til 12V på en ledning med mini
jack (hvor jeg har klippet to phone stik af den modsatte ende)
Jeg kan ikke få strøm igennem kablet. Hvordan gør man?
På kablet er der lisom 2 ledninger med kobbertråde både udenpå et tyndere
stykke ledning og inden i dette ledning.
Er mit problem, at et gammelt phone>jack kabel ikke bruges som strømkabel
eller hvor mon min fejl er?

Tillægsspørgsmål:
I et jackstik er der + og - i henholdsvis midten og udenpå.
I mit phono > jack stik var der indeni altså 2 ledninger, som ligner 4, da
der er kobbertråde udenpå hver ledning også. Man kan dog se at plasticen
inden i har to farver - den ene er hvid, den anden rød.
Hvilken er + og således bør sidde i midten af mit jackstik når det skal
bruges til 12V?

Peter Holm
Re: cigarettænderstik > mini jack

Find noget andet at hælde strøm igennem. et jack stik er ikke velegnet til
forbrugs strøm.
den inderste leder er plus. de yderste "løse" cobbertråde er stel eller
minus.
rød er venstre hvid er højre.

Jacob

Re: cigarettænderstik > mini jack

mit problem er, at forstærkeren er forsynet med et jack stik og derfor har
jeg ikke andre muligheder.
tak for input
peter

Re: cigarettænderstik > mini jack

ved nærmere eftertanke er du sikker på at det er et stereo jack stik du skal
bruge ?
husk en sikring i dit cigar tænder stik.

Jacob

Re: cigarettænderstik > mini jack

nej, jeg tror det er en af fejlene jeg har begået. jeg vidste ikke der
fandtes forskellige jacks

yep, der er en sikring i.

Mvh
Peter

Re: cigarettænderstik > mini jack

Hm F8%mh, mon ikkke liiiige du skal tykke den manual igennem sE5% du
finder de rigtige tilslutningsmuligheder... Nogle forstE6%rkere har et
specielt powerstik som man mE5%ske skal kF8%be lF8%st for at fE5% det
tilsluttet..Du kan vE6%re 100% pE5% at en bilstereoforstE6%rker ikke
tgrE6%kker strF8%m igennem phone kablerne.... jo det gF8%r den hvis din
stelforbindelse ikke er ordenlig, men sE5% brE6%nder du bare printet af i
bilradioen eller forstE6%rkeren. en alm. lille forstE6%rker skal have 25A
forsygning, og der skal du op i min 4kvd uden at tE6%nke pE5%
spE6%ndingsfald... en 8kvd til en lille forstE6%rker ville nok vE6%re at
foretrE6%kke... og sE5% evt trE6%kke en stelledning med fra batteriet.

Re: cigarettænderstik > mini jack
Hm ømh, mon ikkke liiiige du skal tykke den manual igennem så du
finder de rigtige tilslutningsmuligheder... Nogle forstærkere har et
specielt powerstik som man måske skal købe løst for at få det
tilsluttet..Du kan være 100% på at en bilstereoforstærker ikke
tgrækker strøm igennem phone kablerne.... jo det gør den hvis din
stelforbindelse ikke er ordenlig, men så brænder du bare printet af i
bilradioen eller forstærkeren. en alm. lille forstærker skal have 25A
forsygning, og der skal du op i min 4kvd uden at tænke på
spændingsfald... en 8kvd til en lille forstærker ville nok være at
foretrække... og så evt trække en stelledning med fra batteriet.

jeg ved jeg har klumret = købt noget der ikke dur til formålet:
http://www.disconetto.dk/shop/default.asp?ProductID24%4210

Jeg er også meget tæt på at droppe det, og købe sådan et sæt her istedet:
http://thansen.dk/product.asp?c62%5360846&n12%00267219&pn12%21435823
Havde jeg bare vidst, at et sådant sæt fandtes, ville jeg aldrig have kigget
på det andet. Men de kilder jeg forhørte mig hos (autostereogruppen for
nogen uger/måneder siden) kom desværre ikke op med denne mulighed, da jeg
forhørte om hvordan man får headphones tilsluttet en bilradio. No hard
feelings - bare lidt ærgelse over, at jeg ikke selv afsøgte nettet
ordentligt før køb.

Mvh
Peter

Re: cigarettænderstik > mini jack

Det ser vel fint ud, men undrer mig hvis den skulle fE5% strF8%m igennem
de phone stik....

Der stE5%r:
Power supply

12V DC current  via supplied plug-in PSU

AltsE5% der fF8%lger en adabter med? hvor der sikkert er et rundt stik
pE5% forstE6%rkeren hvor den skal sE6%ttes ind?

SB4%E5 er det vel bare at klippe denne ledning af PSU`en og montere den
pE5% sE5%dan en her
http://thansen.dk/product.asp?c3D%625366432&n3D%1199147587&pn3D%1215922441
som jeg gE5%r ud fra man kan montere ledningen.

Re: cigarettænderstik > mini jack
Der står:
Power supply

12V DC current  via supplied plug-in PSU

Altså der følger en adabter med? hvor der sikkert er et rundt stik
på forstærkeren hvor den skal sættes ind?

S´å er det vel bare at klippe denne ledning af PSU`en og montere den
på sådan en her
http://thansen.dk/product.asp?c62%5366432&n11%99147587&pn12%15922441
som jeg går ud fra man kan montere ledningen.

det er netop det min mekaniker har gjort. Dog monteret direkte på
ledningsnettet bag radioen et sted.
Problemet er, at jeg kun kan måle Volten til 10,5V på jackstikket.
Jeg er i tvivl om, om det er derfor jeg ikke får noget lyd ud af den.
Derfor ville jeg selv prøve at lave en ny ledning til den, som kunne køre
fra cigartænderen (hvor jeg måler 12,8V fra)

Peter

Re: cigarettænderstik > mini jack

Er det helt sikker på det?

Jackstik har den funktion, at de kortslutter, når de sættes i en bøsning, og
derfor er der absolut ikke et stik, der er egnet til strøm, og slet ikke
ting, som bruger meget strøm.

Claus

Re: cigarettænderstik > mini jack

sning,

hvad mener du med det? det skulle de vel ikke gF8%re? altsE5% kortslutte
mellem skE6%rm og inderleder.

Re: cigarettænderstik > mini jack

"Bjarke Hansen"

De kortslutter på vej ind i stikket (den yderste del af Jacket støder jo på stel
) indtil det er trykket helt
ind

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

hvad mener du med det? det skulle de vel ikke gøre? altså kortslutte
mellem skærm og inderleder.

Jo, det sker når du sætter dem i. Det er umuligt at undgå, fordi lederne jo
ligger i forlængelse af hinanden.

Claus

Re: cigarettænderstik > mini jack

Jeg tE6%nkte nu ogsE5% pE5% phonestik, havde lige misset i snakkede om
minijack

Re: cigarettænderstik > mini jack

Jeg formodder du mener Phono / RCA stik?
Phone stik, må være RJ11?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

*LOL*

Phone kan nu også være betegnelsen for bøsningen der anvendes til
hovedtelefoner.
Uanset om det så er DIN, 6,3mm. jack, 3,5mm. jack, eller 4/2 mm. banan.

Faktisk anser jeg RJ11 som værende væsentlig mere brugbart  end 3,5mm. jack.

Mvh. Uffe Ravn

Re: cigarettænderstik > mini jack

Er der overhovedet noget et 3,5mm. jackstik er velegnet til?

Mvh. Uffe Ravn

Re: cigarettænderstik > mini jack

ja. til at dykke søm i gulvpaneler. det er spidser til en weller magnestat
også fortrinlig til. føj hvor blev min far sur dengang...

Jacob

Re: cigarettænderstik > mini jack

Ja, line/mic lyd. Det smarte er jo netop, at det kortslutter, når det sættes
i, hvorved man ikke får evt. klikstøj på f.eks. indgange.

Claus

Re: cigarettænderstik > mini jack

Er det ikke et temmelig modigt projekt? Et minijack stik kan dårligt undgå
at kortslutte et øjeblik når det sættes i (eller glider ud), og en bil-akku
vil typisk levere mange hundrede ampere ved kortslutning (jeg ville i det
mindste indskyde en serieforbundet modstand af passende størrelse til at
begrænse strømmen.)

Ledningen må være et stereokabel med to ledere (hvid= venstre kanal = det
"yderste" ben på minijacken - rød=højre kanal= det "mellemste" afsnit på
minijacken) omgivet af hver sin skærm forbundet sammen til "jord" på
minijacken. En sådan ledning er af forskellige grunde ikke særlig egnet til
dit formål (ærlig talt, så tror jeg du let kommer til at brænde et eller
andet af...)

Anders

Site Timeline