Check af Varistor

Hej,

Jeg sidder og roder med noget powersupply, hvor der sidden er varistor over
DC udgang på en brokobling, hvordan tester man sådan en kal ? jeg vil mene
formålet er at den skal "åbne" hvis spændingen bliver for høj, og dermed
springe sikringen før broen, men hvis jeg måler på dem med ohmmeter, så
måler den 600 ohm. Det bør den vel ikke eller hur ?

Anders

Re: Check af Varistor
On Sat, 22 Nov 2003 12:20:13 +0100, "Anders Jacobsen"

Hvordan måler du ?
Har du pillet den ud af kredsløbet ? Hvis "ja", så er den nok færdig.

/Hans

Re: Check af Varistor

Nej jeg sidder og sover, den sidder over AC inputtet, men ver DC sidder der
en effektmodstand på 600 ohm, spændingen er 43 volt, og der sidder en 5 amp
sikring på ac siden, det kan jeg ikke få til at passe....

Anders

Re: Check af Varistor
Anyways, det var (er) en defekt brokobling :)

Site Timeline