Celler til Akku skruemaskine

Jeg har en Bosch PSR 1440 skruemaskine hvor batterie ikke kan lades mere.

Jeg har nu åbnet batteriet og kan se og måle at der er et af cellerne der er
dødt, det kan godt se ud som om det har har være meget varmt, jeg tror det
lækker lidt.

Er der nogle der ved specifikationer på en ny celle? - og hvor kan man købe
det.

Der er 12 celler ialt så det skan jo nok være 1,2 volt men hvad med amper?

Størreelsen er 32 mm i højden og 22 mm i diameter.

Hilsen

Jesper Larsen

Re: Celler til Akku skruemaskine

Børge

Re: Celler til Akku skruemaskine
Nu skal jeg jo kun bruge een ny celle om burmaskinen er ikke ret gammel -
omkring 1 år.

En celle kan vel ikke koste ret meget mere end 100 kr eller hvad?

Jesper

Re: Celler til Akku skruemaskine

Reklamationssag. Hen til forhandleren og BROK dig. Bosch fører sig frem
med påstået høj kvalitet. Men selvfølgelig: Hvis Du allerede har savet
og rodet i batteriet, får Du ikke noget ud af det. Jeg har selv fået
byttet et batteri, der var 20 måneder.

Man skifter altid ALLE celler på en gang.

Bo //

Re: Celler til Akku skruemaskine

Ja ve du va, børge, og så får manden nogen nye batterier der er ligeså meget
noget lort som de originale.

Vi har igennem de sidste ca. 5 år solgt en masse batterier til
forskelligetømrerfirma'er, montagefirma'er og et par vinduesfabrikker -
fordi vi fik kontakt til et sted vi kan købe batterier væsentligt bedre og
billigere end de originale - og selv om du har Bosch, Milvaukee, Dewalt
eller AEG, så er batterierne faktisk gennemsnitligt ikke ret gode.

Som en anden nævner, skifter man alle celler samtidigt.

I små mængder, for almindelige forbrugere kan du købe bedre batterier til
elværktøj på www.batterier.dk , hvis du som andre er momsregistreret /
forhandler / industri, kan du købe ved deres profesionelle afdeling på samme
adresse.

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Celler til Akku skruemaskine

Ud med batteripakken.

Batterier.dk

Dit problem er at cellerne er seriekoblede. Skifter du til en helt frisk
celler der ikek matcher de andre 1000% begynder enten den, eller en af
de andre celler at nedbrydes hurtigt. Derfor skifter man _alle_ celler,
eller køber en ny færdig pakke.