CCD-sensor

Hvis man søger på det forkerte, så finder man aldrig det rigtige...

Det kigger jeg på. :-)

Derfor er det ikke sikkert at det er den bedste løsning.

--
Mvh
Jesper Poulsen

Det ser ud til at jeg skal bruge lidt tid på det link :-)

--
Mvh
Jesper Poulsen

Det er jo rigtigt nok... Men det kunne have noget at sige mht. tilgængelighed, pris og så'n :-) Men hva' - Jeg køber som regel "hele kameraer", så jeg kan jo være ligeglad :-))

Volger

Reply to
Volger Garfield

Hvis du nu læser det link til Dalsa, Bo Bjerre gav i sit svar til dig, så ville du opdage at selv ved et "helt" kamera er der en kvalitetsmæssig fordel ved at gå efter CCD. CCD er mere ensartede i farverne fra pixel til pixel.

--
Mvh
Jesper Poulsen

Uden at vide hvor langt du er kommet med projektet er jeg faldet over dette links i anden sammenhæng.

Jeg har selv brugt en cmos til noget std. billede som moduleres om til en spænding. Hvis billedet ændres så ændres spændingen og jeg kunne dedektere bevægelse. Jeg har ikke papirene på mit projekt på computeren, men finder jeg en mulighed for at scanne de godt 80 sider, håndskrevet, ind så sender jeg dem op på min HP så du kan se min fremgangsmåde.

Derudover er wiki din ven...

med et link til en tutorial for CCD

Christian

"Jesper Poulsen" skrev i meddelelsen news:49183d79$0$56769$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Reply to
Christian Kragh

En Linear Image Sensor skal flyttes mekanisk for at give et billede. Det virker fint til fotomodeller der står helt stille (3 liter mælk, feks) :-)

Linear eller Array?

:-)

EUC Syd i Sønderborg har spottet en kugle på en plade efter lidt samme fremgangsmåde :-)

Meget gerne. Måske er der noget der kan give mig en idé på et givent tidspunkt (måske om noget andet end kameraprojektet, det ved man jo aldrig).

Gode oplysninger om sensor-størrelser :-)

Det er nu ikke lige det jeg finder på det link... :-(

--
Mvh
Jesper Poulsen