CCD-sensor - Page 4

Re: CCD-sensor
hej igen
nu vi er igag med "blænde,tid, og favetempempratur
bliver du nok også nød til at  tage alle dine foto i raw format alså ikke
noget med jgp format
"kan så være du bilver nød til at lave dit ejen rawformat nikon og canon er
ikke ens"
og så lige et lille ps ang 24*36mm ccm
hvis du bruge minder vel det jo heller ikke passe  med matskive i dit slr.
vh peder

Re: CCD-sensor

Det var skam også planen. JPG er fint til mange ting, bare ikke til
billeder fra en kamera.

Naturligvis. Det bliver et frit format. Hele projektet dokumenteres så
vidt muligt under GPL.

Ikke forstået.

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor
din mat skive i slr er passer til film formatet som er 24*36mm
hvis du så bruger et minder eks  16*22
vil en det foto du tage kun blive ca 2/3 af din normale højde og brede
så skal du tegne en firkant der kun er 2/3 af højde og brede ind midt i din
matskive for at se have der kommer på ccd.

Re: CCD-sensor

Okay, på dén måde. :-)

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor
Uden at vide hvor langt du er kommet med projektet er jeg faldet over dette
links i anden sammenhæng.

http://www.pjrc.com/tech/ccd/index.html

Jeg har selv brugt en cmos til noget std. billede som moduleres om til en
spænding.
Hvis billedet ændres så ændres spændingen og jeg kunne dedektere bevægelse.
Jeg har ikke papirene på mit projekt på computeren, men finder jeg en
mulighed for at scanne de godt 80 sider, håndskrevet, ind så sender jeg dem
op på min HP så du kan se min fremgangsmåde.

Derudover er wiki din ven...
http://en.wikipedia.org/wiki/Charge-coupled_device
med et link til en tutorial for CCD
http://www.princetoninstruments.com/library2/index.php

Christian

Re: CCD-sensor

En Linear Image Sensor skal flyttes mekanisk for at give et billede. Det
virker fint til fotomodeller der står helt stille (3 liter mælk, feks) :-)

Linear eller Array?

:-)

EUC Syd i Sønderborg har spottet en kugle på en plade efter lidt samme
fremgangsmåde :-)

Meget gerne. Måske er der noget der kan give mig en idé på et givent
tidspunkt (måske om noget andet end kameraprojektet, det ved man jo aldrig).

Gode oplysninger om sensor-størrelser :-)

Det er nu ikke lige det jeg finder på det link... :-(

Jesper Poulsen

Site Timeline