CCD-sensor - Page 2

Re: CCD-sensor

Når jeg søger på CCD'er på Google får jeg links til alverdens
webkameraer og lign.

Jeg kan resten selv. Valget af µcontroller må afhænge af det interface
den mest velegnede CCD har, men jeg forestiller mig en ARM-baseret µC.

Ja, hjælp til at finde CCD'erne. Jeg har ikke skrevet at jeg kunne det
hele selv. Jeg skrev: "Resten kan jeg selv."

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor
On Thu, 13 Nov 2008 19:39:24 +0100, Jesper Poulsen

Arh hold op Jesper - Du er sgu gammel nok i gårde til at kunne
google... Anyways - her er mit første hug:
http://video-equipment.globalspec.com/LearnMore/Video_Imaging_Equipment/Image_Sensors/CCD_Image_Sensors

Iøvrigt skal du nok chekke CMOS-chips istedet.. Det er det "man bruger
nu om dage".

Volger
- All in One...

Re: CCD-sensor

Ja, de kommer i mange kameraer, men der hvor det virkelig sker, er det
faktisk CCD'er, der leder udviklingen, f.x. på PhaseOne's nye 65Mpix
bagstykke:

http://www.phaseone.com/Content/p1digitalbacks/P65plus/Introduction.aspx

eller Leica S2, der bruger en Kodak CCD (formodentlig KAF-39000)

CCD'er kan normalt levere et større dynamikområde end CMOS
CMOS har den fordel, at de er lettere at interface, og derfor kan
kameraerne bygges billigere.

Her kan du læse lidt om forskellene:
http://dalsa.com/markets/ccd_vs_cmos.asp
-hvor der osse er links til andre artikler om det.

Bo //

Re: CCD-sensor

Det ser ud til at jeg skal bruge lidt tid på det link :-)

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor

Hvis man søger på det forkerte, så finder man aldrig det rigtige...

http://video-equipment.globalspec.com/LearnMore/Video_Imaging_Equipment/Image_Sensors/CCD_Image_Sensors

Det kigger jeg på. :-)

Derfor er det ikke sikkert at det er den bedste løsning.

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor
On Fri, 14 Nov 2008 18:08:18 +0100, Jesper Poulsen

Det er jo rigtigt nok... Men det kunne have noget at sige mht.
tilgængelighed, pris og så'n :-)
Men hva' - Jeg køber som regel "hele kameraer", så jeg kan jo være
ligeglad :-))

Volger

Re: CCD-sensor

Hvis du nu læser det link til Dalsa, Bo Bjerre gav i sit svar til dig,
så ville du opdage at selv ved et "helt" kamera er der en
kvalitetsmæssig fordel ved at gå efter CCD. CCD er mere ensartede i
farverne fra pixel til pixel.

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor

Med den måde du fører dig frem på, tror jeg ikke der er nogen, der vil
hjælpe.

Så ring til Kodak, Dalsa, Fairchild, Sony eller andre, der laver CCD'er
og bestil dem. Vær forberedt på at salg af een eller to chips ikke er
interessant for dem, og at du sandsynligvis underskriver en NDA for at
få adgang til detaljerne. Jeg har været øvelsen igennem for en del år siden.

Hvad er dine forudsætninger for at kunne opbygge elektronikken til et
kamera? Har du erfaring i at konstruere en korreleret sampler og
digitalisere CCD signaler, i at styre clocksignaler til en CCD med
tilstrækkelig lille fasestøj, eller hvad ligger der til grund for din
påstand?

Jeg har tidligere arbejdet en hel del med CCD'er i forbindelse med
industriel vision, og også til astrokameraer, og jeg ved at det ikke er
noget, man klarer med en PIC og et CF kort på et hulprint.

Bo //

Re: CCD-sensor

Det er der skam. Bare ikke de stivnakkede hoveder herinde.

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor

ikke forstået.

Blev du klogere af den information, jeg forsøgte at give dig?

Bo //

Re: CCD-sensor

Nej, faktisk ikke. Der er en ubehagelig ophøjethed over dig og dine indlæg.

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor

Istedet kunne du jo fortælle tvivleren hvad dine forudsætninger er.

Bo //

Re: CCD-sensor

Det gør det i hvert fald en del nememre at hjælpe. Lige nu ved vi jo ikke om
vi skal linke til AE-bøgerne fra 70'erne eller om han vitterligt mener
opgaven seriøst.
Jeg kender til flere eksempler hvor en person har en suveren ide og masser
af gode ideer, og siger at man da "bare" gør ditten og datten, men i praksis
evner personen knap nok at samle en AMV på en sømbrædt.

Mvh Hauge

Re: CCD-sensor

Hvorfor skulle jeg det?

Det er ham der kommer med påstanden om at jeg ikke kan. Jeg ved at jeg
kan, mere behøver jeg ikke.

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor

Jamen hvis du kan, hvorfor så spørge?

/Hauge

Re: CCD-sensor

Kors hvor er du latterlig. Hvor gammel er du? 15?

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor

Jaeh.. Sådan er det.. Det er skide træls når folk læser det man skriver,
ikke?

Ja det er i hvert fald en andel af det.

/Hauge

Re: CCD-sensor

Taget ud af sammenhængen. Det er det der gør dig latterlig.

Og ikke meget over, kan jeg regne ud. Ellers ville du være mere seriøs.

Jesper Poulsen

Re: CCD-sensor

Aeh, lige så seriøs som du virker her i tråden. Sådan, boooomerang.

/Hauge

Re: CCD-sensor

Der er folk der forstår at hjælpe og der folk der foretrækker at kaste
med mudder. Du er mudder-mand i flere grupper.

Ikke en snus hjælp fra dig, kun mudder.

Jesper Poulsen

Site Timeline