Car PSU- problemer

Jeg har lave en lille SM PSU print efter opskriften på:
http://dion.swamp.dk/carpower.html
Da jeg skulle afprøve det her til aften havde jeg nogle problemer:
MOSFETen blev _meget_ varm (havde et IR termometer den sagde 345 grader)
det vil sige at den leder meget strøm direkte til jord. Det passer meget
godt med at duty cycle på gaten var på 96% (næsten høj hele tiden). Det
er den måske fordi at controlleren prøver at lave en meget høj spænding
(eller hvad?). Output'et blev bare ved med at stige indtil jeg slukkede
den (den nåede op på ca. 30V med 12V input).
Er det "normalt" med en duty cycle på 96% og hvorfor kan MOSFETen ikke
holde til det (kan det være fordi spolen er for lille?)?

Hilsen Mikkel

Re: Car PSU- problemer

Hmm, det kan ikke være godt, check lige din spændingsdeler (R8 og R9)
(mål på pin 2 på controllere, der skal være 2.5V).

Hvis problemet var med spolen vil jeg tro effektiviten ville falde kraftigt.

Re: Car PSU- problemer

Sikke et hurtigt svar, og så af mand bag siden, super.
Det vil jeg gøre i morgen.
Jeg bruger et pot-meter, Vout brude være mellem 3.2V og 14V, men det kan
være jeg har lavet en fejl.

Mikkel

Re: Car PSU- problemer

Et fald i effektiviteten på grund af en lille/dårlig spole betyder jo at
der bliver "brændt" noget energi af et sted i kredsløbet, men hvor ville
det være?

Mikkel

Re: Car PSU- problemer

Switch transistoren....

Re: Car PSU- problemer UPDATE
Hej igen

Pin 2 ligger på 2.55V og outputet drifter en smule. Jeg tror det er
fordi MOFETen bliver varm. Jeg laver en ny spole og prøver igen.

Mikkel

Site Timeline