CAPACITOR, 47UF, 6.3V

Hej NG

Hvor køber jeg som privatperson sådan en dims?
http://dk.farnell.com/panasonic/eeefk0j470ar/capacitor-47uf-6-3v/dp/1244387

Jeg kan kun finde sider, der kræver CVR nr for at bestille.

Den skal bruges til følgende project:
http://www.8bitplus.co.uk/mainsite/articlespage/guides/ggsound/gamegear_sound_fix.html

Any help?

På forhånd tak.

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

http://www.8bitplus.co.uk/mainsite/articlespage/guides/ggsound/gamegear_sound_fix.html

Jeg har sådan een på 47uF 16V  6m/m Ø jeg godt vil af med.
Kan du afhente den i Skanderborg området?

--
MVH.
Finni

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id3D%85929

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

Ved enhver elektronikpusher.

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

Rigtigt, men en elektronikpusher har sikkert ikke en 6.3V i sit sortiment,
så DDF skal lige have at vide at han uden problem kan bruge en beregnet til
en højere spænding. Dem pusheren har liggende i skuffen er sikkert 35, 40
eller 50V.

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V
Hej Allan

Eftersom gud og hvermand idag syntes det er så spænnende at
skifte lytter på bundkort, ja så bør alle elektronikpushere have
dem på lager.

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

Tror ikke han rigtigt mangler den - han svarer ikke på mit tilbud.

--
MVH.
Finni

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

Mail sendt til Finni :)

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

Og tak til jer andre for jeres svar.

God weekend :)

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

Tja, nu er der desværre ikke så mange elektronikpushere tilbage og de fleste
har et begrænset sortement af komponenter (men udvalget af færdigvarer er
vokset gevaldigt).

http://elektronik-lavpris.dk har ikke lytter mindre end 47uF/16V
http://www.elextra.dk (som bl.a. omfatter det gamle Brinck) har ikke lytter
mindre end 47uF/16V
http://vejle-rc.dk har ikke lytter mindre end 47uF/16V
http://www.elsupply.dk har 6.3V lytter, men de bor på Bornholm og er nok
ikke den lokale elektronikpushere for ret mange, men postordre er en
mulighed

Det er desværre ikke længere så let lige at smutte ned til den lokale
elektronikpushere for at hente det man lige står og mangler. Selv om vi her
i Struer er så heldige at have Helmholt Elektronik (som står bag
http://www.elextra.dk ) har de så godt som ingen komponenter i butikken
længere. Hylderne er i stedet fyldt med billigt færdig elektronik fra
fjernøsten.

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

-og så bruger man dem.

Jeg kan ikke se at det skulle være et problem, at en kondensator kan
holde til 16V, hvis kravet er mindst 6V

Der er ikke mere et lokalt radioværksted i alle de mindre afkroge, men
for en pris, der er mindre end man kan starte en bil for, kan man få det
sendt til næste morgen-post.

Bo //

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

Enig, og det var også det min første post i tråden gik på.
Der kan dog være lidt med den fysiske størrelse, hvis pladsen er trang.

Re: CAPACITOR, 47UF, 6.3V

I denne sammenhæng tror jeg ikke det er kritisk. Der blev vist et
billede af en STOR leaded kondensator med bukkede ben, der kunne ligge
hen over de andre komponenter.