Canon BJC-6100 bip..... ?

Hej.

Jeg kan ikke finde en PC-HW News gruppe om printere,
så nu må det "gå ud over" denne ;O).

Jeg har en Canon BJC 6100 printer som driller.
Den melder fejl med en blinkende gul LED, og så
udsender den 7 bip efter hinanden ved opstart.
Er der nogen som kan hjælpe med en diagnose ?.

Problemet som jeg ser det, er at den ikke tager papiret,
men det kan jo skyldes at noget andet fejler inden da ?.
Erfaringer med sub. ville være fedt.

Mvh. Brian

Re: Canon BJC-6100 bip..... ?

Vel samme fejl som den 4000, 4100 og 4300 jeg har stående, manglende
forbindelse til dyserne.

Kalus
det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Canon BJC-6100 bip..... ?
Jeg formoder, du har kigget i manualen! Nå ikke!!!!!!!!!!!, for der er
forklaringen:
7 bip:  Defekt BJ-patron
Løsning: Fjern alle BJ-patronerne, og sørg for, at kontakterne på
BJ-patronerne og patronholderne er helt rene. Kontroller også, at den orange
beskyttelsestape er fjernet fra printerhovedet, og installer derefter
BJ-patronen igen.

/Frank

Re: Canon BJC-6100 bip..... ?
Hej Frank, og i andre.

Nja, det er vel ikke lige der man starter vel ?  ;O)

orange
OK, det vil jeg prøve, takker.

Samtidig tak til alle der har svaret, jeg vender tilbage hvis jeg ikke kan
løse problemet.

Mvh. Brian

Re: Canon BJC-6100 bip..... ?

http://fixyourownprinter.com /

Kunne måske hjælpe

mvh
JBH

Re: Canon BJC-6100 bip..... ?
Davs Brian.

Helt iorden, vi skal jo hjælpe hinnanden.

Jeg har en service manual over en Canon BJC-8200 og de siger at ved 7 bip o
en orange dioder der lyser,  printerens printer hoved opsætning.
Prøv evt. at rense kontakt fladerne til patronen.

Med venlig hilsen    Thias Russell

Re: Canon BJC-6100 bip..... ?
jeg har en 6100, den sir det samme. det plejer først at hjælpe når man
skifter printerhovedet.
Har selv gjort det på 2 stk. 6100

--
Calle

Re: Canon BJC-6100 bip..... ?

Se det tror jeg også snart er løsningen.
Jeg har prøvet at rense både kontakter og selve hovedet, uden held :O(.
Så der er nok ingen vej uden om et nyt "hoved".

Jeg takker for hjælpen.

Mvh. Brian

Re: Canon BJC-6100 bip..... ?
køb det med patroner, så er hovedet snart gratis, hvis der modregnes
patronernes pris

--
Calle

Site Timeline