CAN bus info nogen idéer

Hej NG

Jeg har googlet lidt rundt for at finde lidt om CANbus.

Jeg har et projekt hvor jeg læser lidt af en datastreng på et signalkabel
(Clk ca.4Khz) der har vi fundet det vi søger .
Nu kommer så det svære....Nu skal vi generere en ny datastreng til et andet
CANbus system.... Det kører væsentlig hurtigere (300Khz) og der skal vi
sende 4 forskellige typer datastrenge ( som vi godt ved hvordan skal se ud )
afhængig af hvad vi "læser" på vores langsomme bus....

Forviret !

Men hvor finder jeg noget info om dette.

Vi anvender en micropros. tilat læse og detektere koden, men den får vi
aldrig op i 300Khz seriel data - kode strengen består måske af 128bit med
pause på 64bit.

nogen forslag !

Mvh.

Esben

Re: CAN bus info nogen idéer
r vi20%

Hej Esben

Jeg formoder at I anvender "bit-banging" fortolkning? Du skal findes en20%
mikrocontroller, som i hardware kan snakke CAN bus.

F.eks. PIC18f458 - men der er mange andre:
http://www.port.de/cgi-bin/CAN/CanControllerPrices

ARM mikrocontrollere (hurtige!) - nogle med CAN-bus:
http://www.gnuarm.com/ArmDevices_frame.html

-

ME5%ske er der noget supplerende nyttig information her:

http://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus

http://www.can-wiki.info /

mvh/Glenn

Re: CAN bus info nogen idéer [bit-banging forklaring]
2E%..

Her er lidt om bit-banging:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bit-banging

mvh/Glenn

Re: CAN bus info nogen idéer [ARM mikroco ntrollere med flere CAN-bus grænseflader]

r vi20%

Hej Esben

Glemte at skrive at der findes mikrocontrollere som har mere end E9%n CAN=
20%
bus grE6%nseflade:

ARM mikrocontrollere (hurtige!) - nogle med flere CAN-bus grE6%nseflader:=

http://www.gnuarm.com/ArmDevices_frame.html

Eksempler fra siden:
AT91SAM7A3
MAC7101...MAC7131