Camcorder JVC GR-SZ7000 - Båndsalat

Mon der er nogen der kan komme med et tip til følgende fejl (kunne jo håbe
det var en standardfejl):

Ved start af optagning/afspilning giver kameraet efter kort tid fejlkoden
e-03 i displayet og standser. Det ser ud som om kameraet trækker båndet med
rundt om trykrullen 5-10 omgange.
Kameraet har optaget 15-20 film + er anvendt som afspiller 30-40 timer.

Mvh
Niels

Re: Camcorder JVC GR-SZ7000 - Båndsalat

med

med

Har testet lidt videre med følgende resultat:
Opsamlingsspolen  trækkes ikke med rundt - hverken ved "play", "record"
eller når bånd-sløjfen skal trækkes op på spolen ved eject
På http://www.repairfaq.org/sam/vcrfaq.htm of www.fixer.com ser det ud som
om den mest sandsynlige fejl ligger i "idler gearet" - lyder det fornuftigt
ud fra symptomer??

Mvh
Niels

Re: Camcorder JVC GR-SZ7000 - Båndsalat

fornuftigt

Skulle der mon være et godt tip på vej inden jeg splitter æsken ad for at
komme til bagsiden af løbeværket??! :-)

Mvh
Niels

Re: Camcorder JVC GR-SZ7000 - Båndsalat

Mekanisk blokering af opsamlekoblingen er set. Ikke for begyndere, men
kan være forårsaget af sandkorn e.l.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Camcorder JVC GR-SZ7000 - Båndsalat

Tak for tippet!

Jeg fik splittet kassen i atomer  og fandt at tandremmen mellem
"kapstandrevmotor" og træksiden af  "idler gearet" var faldet af.
- Det var som om der ikke var slip mellem træksiden og  den side der tager
fat i kasetten, men efter lidt rokken frem og tilbage "slap" de to dele
hinanden - Det er så vidt jeg kan se det samme du tænker på mht.
opsamlerkoblingen, så det ser ud som om du havde ret?!
Anyway - remmen kom på, og skidtet er nu samlet og virker tilsyneladende
fint. (der blev kun 3 skruer i overskud :-) )

Bortset fra det virkede remmen lidt slap....burde den mon være skiftet??

Mvh
Niels

Re: Camcorder JVC GR-SZ7000 - Båndsalat

Nej. Den skal være slap. Derimod kan du have et deformeret hjul på
opsamlingen, og/eller skidt (sand) i tandhjulene. Men kærer det nu =
smil og se glad ud.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade