ca. 25 µF 400/450 V AC kondensator

Ovennævnte kondensator som sidder i en AEG Base60 lader har sendt
røgsignaler ud om at den gerne vil skiftes.

Umiddelbart ser det ikke ud til at andet er gået i udu og faktisk
fungerede laderen indtil det ikke var til at være i lokalet for stank!
- Men hvor søren får man fat i sådan en karl?
Det er vel en motor fasekondensator man skal søge efter, eller?

Den nu mere eller mindre kunstnerisk udseende kondensator har ca.
målene: Ø92 x 40 mm, men der er god plads inden i kabinettet til at
improvisere med evt. andre størrelser eller et par stykker eller flere
i parallel.

Nogen ideer?

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Re: ca. 25 µF 400/450 V AC kondensator
 det var da en usædvanlig facon, er det mon en kondensator til kapacitiv
spændningsdeling af de 220V eller er det "bare" en støjkondensator?

MVH Lars Arup

Re: ca. 25 µF 400/450 V AC kondensator
Lars Arup forklarede:
Ups... Godt set. Det skal være Ø40 x 95 mm.
Så blev det vist mere sædvanlig form.

Jeg er sikker på at det er til spændingedeling. Der er på printet 4
kraftdioder, en kølet 3 bens transistor eller triac, en 16 bens Ic og
div. små passive komponenter. Der er ingen spoler eller det der ligner,
så det er ingen switch mode lader.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Re: ca. 25 µF 400/450 V AC kondensator

Nåh! det kan jeg også bedre forstå ;). Kan nok desværre ej hjælpe dig med en
mulig erstatning.

Jeg har en masse kondensatorer til lystofrørarmaturer men de er typisk lidt
mindre i kapacitet og kun til ca 250V AC og fysisk lidt større!

MVH Lars Arup

Re: ca. 25 µF 400/450 V AC kondensator
Lars Arup kom med følgende:
OK tak for svar.
Jeg ser lige tiden lidt an om nogen har en god ide, ellers må det vel
være en efterlysning på:
"dk.marked.privat.elektronikloesdele+maalegrej" der er næste skridt.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Re: ca. 25 µF 400/450 V AC kondensator