C3272 transistor. erstatning ?

Jeg kan ikke finde noget omkring en transistor hvorpE5% der stE5%r C 3272
PH8
Den er i et plastikhus ala TO-92 og sider i et kredslF8%b omkring et
relE6% til lysstyring i en bil (Kia) sE5% jeg mener det er en alm. smE5%
signal trans.

Det eneste jeg kommer frem til er en 2sc 3272 som er til noget video
og et helt andet hus.

En her en som kan finde en erstatnig.

Mvh. Ole Vedel

Re: C3272 transistor. erstatning ?

Hej Ole

Det ser ud som om BF459 skulle kunne erstatte den.

Det undrer ogsĂĄ mig at man anvender en video transistor til at styre et
relæ.

Datablade kan f.eks. downloades her:

http://www.datasheet4u.com/html/2/S/C/2SC3272_Rohm.pdf.html

http://www.datasheet4u.com/html/B/F/4/BF459_PhilipsSemiconductors.pdf.html

hilsen

Glenn

Re: C3272 transistor. erstatning ? [ BC327 ? ]

Hej Ole

Ved nærmere tanke kunne det måske være en BC327 - det vil give betydelig
mere mening. PH stĂĄr muligvis for Philips? "2"-tallet kan jeg ikke se
meningen med. I databladet stĂĄr der at "Marking code" f.eks. er "C327"
eller "C32725" (side 3). Husformen SOT54 ligner ogsĂĄ TO-92:

http://www.nxp.com/#/pip/pip =[pipBC%807_BC807W_BC327_5]|pp=[v=d,t=pip,iBC%807_BC807W_BC327_5,fi47%365,ps=0][0]

http://www.datasheet4u.com/html/B/C/3/BC327_PhilipsSemiconductors.pdf.html

Bemærk at 2SC3272 og BF459 er NPN transistorer, hvorimod BC327 er en PNP.

hilsen

Glenn

Re: C3272 transistor. erstatning ? [ BC327 ? ]

Og ej heller i to-92 hus....

Re: C3272 transistor. erstatning ?

kunne det mon være den her:
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/50727/FAIRCHILD/BC32725.html