c til pic eller atmel

hej NG

Jeg er kommet til det punkt i mit liv hvor asm ikke er nok mere, og jeg vil
der for til at programer i C
men jeg søger en editor/compiler (freeware) til enten Pic eller Atmel, så
der skulle vil ikke være nogen med et kendskab til sådan en.
jeg har kigget på hi-tech's, men den kan man kun prøve i 30 dage
jeg har mest benyttet mig af Pic til asm, så jeg kender mest til den, men de
har ikke så meget program hukommelse som atmel's.

Så hivs der er nogen som kender til et godt program vil det væer en stor
hjælp.

på forhånd tak.
søren

Re: c til pic eller atmel
 Atmel,

Atmel har mere end 1 type arkitekture....

Kasper

Re: c til pic eller atmel
vil
de

Prøv dk.edb.programmering.c

Leo Havmøller.

Re: c til pic eller atmel
Prøv Codevision de har en udmærket gratis prøve version. Den er heller ikke
så frygtelig dyr hvis du skulle falde for den. Der eksisterer også en GNU
compiler som er gratis også i fuld version.

Prøve at stikke næsen ind forbi http://www.avrfreaks.net/index.php . Her er
der henvisninger til alverdens compilere til AVR også de to ovennævnte.

Re: c til pic eller atmel

    hmmmm, de PIC jeg bruger har helt op til 128k internt, og 2M eksternt...
såe det med program memmory passer nu ik helt :)

    Men skal du bruge en gratis brugbar C kompiler er du nok nød til at
kigge på AVR-gcc , men det kræver lidt ekstra fritid med sin langhåret side
at få den op at funke :)

    Til PIC kredsene har jeg endnu ikke fundet en gratis C-kompiler som er
stabil/effektiv osv... men i stedet valgt at købe CCS compileren fra
www.ccsinfo.com jeg bruger den til Pic18 serien da den alligevel har
afløsere til pic12 og pic16 rækkerne...

    VH
    Lars Molnit

Re: c til pic eller atmel

Det synes jeg nu ikke. Sidste gang jeg prøvede virkede den da praktisk
taget "out-of-the-box"... avr-gcc kan findes på http://avrfreaks.net/AVRGCC /

/Preben

Re: c til pic eller atmel

side
http://avrfreaks.net/AVRGCC /

    oki :) det ser ud til de har forbedret det, på den anden side det er
også 2-3 år siden :) jeg sidst tjekkede den efter da jeg ville se om jeg
kunne springe på Atmel vognen, men er blevet med PIC vognen, som jeg ikke
har fortrudt især pga. leverings og sampels osv... :)

    VH
    Lars Molnit

Site Timeline