Bytteklub for elektronik løsdele - Page 3

Re: Bytteklub for elektronik løsdele
Jeg tror ikke folk vil få det vedligeholdt - ganske enkelt !

Næh - og det tror jeg såmen heller ikke et nyt system vil gøre - af mange
forskellige årsager.

Men prøv da at stille det an - tiden må jo vise det !

Mvh KS

Re: Bytteklub for elektronik løsdele

Og det er der jeg står af. Jeg får "rekvalmer" nok i hverdagen.

Re: Bytteklub for elektronik løsdele

Jeg synes at begge de to forslag passer 100% med det, du søger.

I dine træsko - du foretrækker så vidt jeg kan læse noget med
billeder, database og web - ville jeg kontakte brugtgrej.dk og høre om
de kunne oprette flere kategorier. Du kan højst få et "nej".

Jeg vil som bruger meget hellere have nogle få gode sider at besøge,
end 117 halvgode.

Mht. hosting, så lyder det altid nemt med lidt privat hosting og lidt
databasetrylleri, men en dag bliver det hverdag og så er bare det at
tage backup en dødsyg pine i stedet for sjovt frivilligt arbejde.
Eller man får lyst til at bruge sin linie til
IP-telefoni/Skype/Echolink og så skal man til at mase med packet
shaping/Quality of service for at få lyd uden huller i når folk kigger
billeder i databasen.

Mvh. NKJensen / vy de OZ1NKJ

Re: Bytteklub for elektronik løsdele
Hej Niels Kristian,

Også hvis det skal ligge i længere tid (måske flere år for nogle emners
vedkommende) ?

Samme argument.

Enig !

"Privat" kan udemærket være proff. hosting :)

Det kan automatiseres.

Min halvanden Mb forbindelse skal ikke sløves, men jeg har adskillige
hundrede MB plads på forskellige proff. hoteller der alle klarer den lille
applikation uden at få sved på panden - også når alle i denne tråd kigger
billeder samtidigt (om det skulle ske) og jeg vil ikke have noget imod at
donere reklamefri plads (sålænge der bare er nogle der melder sig som co-
admins).

--
Venlig hilsen,
Søren

Hvor indlæggene hurtigt forsvinder igen, hvilket betyder regelmæssige
reposts.

Vist mest gearet efter radioamatørgrej.

Jeg er bange for at det koncept vil dø ret hurtigt, da der næppe er mange
der er villige til at bruge ret meget tid (i længden) på surplus for det
kan blive meget tidskrævende at ajourføre.

Det modsatte koncept, at "køber" annoncerer hvad han skal bruge vil være
lettere at håndtere, både tidsmæssigt og mht. databasens størrelse og
vedligeholdelse. Yderligere vil det fjerne en mulig tendens til at enkelte
blot "indkasserer" i store mængder for siden at sælge det andetsteds.

Uden at ville starte en religiøs krig: En database er en database.
Hvordan dens recordstruktur etc. er opbygget i praksis er ikke så vigtigt,
lige som de fleste, med stor fornøjelse, bruger deres PC'er uden at kende
en eneste x86-opcode ;)
Databasesystemer kan hentes kvit og frit og er ofte underlaget i diverse
fora-software (der evt. kunne udbygges så man havde begge dele samkørt).

Sådan går det af og til, men der er altså nogle ting der skal være på plads
før det kan startes op og så kan man lige så godt lave det rigtigt fra
starten, ellers har det en tendens til at det ikke kommer videre.

--
Venlig hilsen,
Søren

**  Host ** Google groups  ** Host **

Re: Bytteklub for elektronik løsdele
Hej Klaus,

Som ikke ret mange kender/bruger og så er der alligevel tale om at skulle
ind på en webside (altså bruge 2 protokoller for at checke efter en given
vare), men dog en hvor der ikke kan opdateres af sælgerne uden at det
bliver mega-kompliceret at finde rundt i indlæggene, der vil ligge
usorteret og ukategoriseret mellem solgte varer.

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg har nu læst med på side linjen ...
og syntes selv at dette er en brand god ide (hvem har ikke ti tons "lort"
liggende som nogle andre måske kunne få glæde af  - man er vel samler,... på
alt med silicum!)

Jeg vil gerne tilbyde at hjælpe med følgende:

design af mysql databasen samt front end til denne i PHP da jeg selv har
rodet meget med dette igennem de seneste par år ... og jeg kan stort set
allerede gå igang i weekenden med at få noget op at stå

MEN !

Vi skal have noget hosting (Max snakkede om at han havde PHP+MySQL osv.. det
ville være fint og virke fint for mig) - kan dog godt hoste det selv mens vi
udvikler...

For at vi kan få det her op at stå skal vi lige have bestemt hvordan
databasen skal se ud dvs.

1. Hvilke grupper skal komponenter deles ind under og hvor fin en inddeling
?

f.eks.

IC  (som jo ikke siger så meget)

+---> Audio

+---> PLL

+---> Digital

           +---- Mikroprocessorer

                       +---- 4 bit

                       +---- 8 bit

osv.. .osv...

Som i kan se er det uendeligt mange inddelinger og vi skal finde på noget
smart... altså hvilke slags inddelinger skal vi have osv...

Hvis i er interesseret vil jeg som sagt gerne smide et par timer eller
halvtreds i det men det bliver med lidt fælles indsats :-D

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: Bytteklub for elektronik løsdele
Hejsa

Jeg kan godt hjælpe lidt til der, er ikke specielt god til det, men det skal
nu nok gå.

Jeg kan godt hoste, har Apache med PHP og MySQL.

Afhængig af hvordan vi bærer os ad, så er det vel muligt at opbygge det
efterhånden som det hele skrider frem, så vi ikek binder os fast i nogle
stramme tøjler fra starten af.

Me2.

Mvh Hauge

Re: Bytteklub for elektronik løsdele
skal

Mjoe, både og! For hvis man først er begyndt forkert er ret kedeligt at
skulle restrukturere sine data (been there!)....

/Anders

Re: Bytteklub for elektronik løsdele
Hej Anders,

112% enig.
(Am there ! Og det er ElektronikTeknolog.dk jo et kedeligt eksempel på ;(

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg tror nu godt jeg kan bidrage med lidt germanium ;o)

mvh
Ebbe

Re: Bytteklub for elektronik løsdele
Hej Lasse,

Me too :)

Jeg vil lige pointere... At jeg kun har højkvalitetssilicium - det ældre af
slagsen er endda af Vintage Quality ;)

Jeg kan evt. oprette en Project Surplus-bruger på et af mine domæner med
log-in, email, maillisteoprettelse og, kort sagt, hele svineriet, hvis du
har brug for at teste på en seriøs server.

Måske det i det hele taget var en god ide at lægge den del af diskussionen
der omhandler det mere specifikke omkring "hvordan" til en mailliste og så
lade "hvad" blive liggende her, så undgår vi en tilsvining af gruppen med
hvad der reelt er tættere på en IT- og softwaredebat.
Kommentarer anyone ?

Se evt. mit svar til Anders.
Men som sagt, er det ikke en debat der bør lægges på en mailliste ?

Ja det skal jo ikke være slaveri :)

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Bytteklub for elektronik løsdele
Enig !
planlægning af database mv.
Så kan personer fra denne mailing liste poste updates, og gennerelle
spørgsmål tilbage til NG'en nu og da.

/Tom

Re: Bytteklub for elektronik løsdele
Hej Tom,

OK, hvis de der vil på den liste lige sender en mail, skriver jeg dem på og
sender mail tilbage når den er oppe (når det nok ikke her i weekenden).

Jeg opretter den så kun dem der er på listen kan poste til den, så undgår
vi spam.

Og vil folk af listen igen er det ligeså blot at sende mig en mail.

Jeg opretter og vedligeholder listen manuelt, så undgås det at spammere
selv tilmelder sig, men det betyder også at ændringer ikke sker
øjeblikkeligt.
Adressen der skal postes til bliver en emailadresse af normalt format og
modtagerne ser kun den adresse, så der bliver ikke mulighed for høstning af
folks adresser af den vej.

Altså: vil I med på listen, så send en mail (fra den adresse du vil bruge
til det) til: komponentlisten(at)im26y(dot)com (midlertidig adresse der
nedtages når/hvis den spammes for vildt, har ikke noget med selve listen at
gøre), eller til min normale adresse.

--
Venlig hilsen,
Søren

Så er listen oprettet og de der allerede har meldt sig skulle gerne have
fået en mail fra den (og dermed emailadressen).

Jeg har også oprettet en "bruger" hvor vi kan teste af undervejs - login
gives til dem der skal teste efterhånden som det når dertil og den
tilhørende emailadresse bruges til arkivering af indlæg fra listen.

Andre interesserede kan blot melde sig til på
komponentlisten(at)im26y(dot)com hvis lysten til at give en hånd overstiger
interessen for weekend-TV :)

--
Venlig hilsen,
Søren

diskussionen

med

Jeg vil gerne være med på listen, bidrage med de "varegrupper" som jeg kan
komme i tanke med.

--
mvh/rg. Christian

Site Timeline