Bypasse - HEF4013BT flip flop.

Jeg har en lysdæmper hvori der sidder en hef4013bt flip flop, denne
vil jeg gerne omgå således den var aktiveret hele tiden. Nu er den det
kun når den får et signal fra et ringetryk. Hvordan gør jeg det???
Ps. det er en LK 506DA109 lysdæmper.

mvh
Torben Jensen

p.p.s. LK påstår man ikke kan, det tror jeg bare ikke på hvad siger
i???

Re: Bypasse - HEF4013BT flip flop.

øhmm skriv lig elidt mere... ??

er den kun aktiv i det stykke tid man holder trykket inde ??

eller er den on efter man har trykket 1 gang og off efter 2 gang ?

hvilket ben går ringetryket til på flipfloppen ??

http://www.cedmagic.com/tech-info/data/cd4013.pdf
Det er en D-FF

Bliver både Q og /Q brugt til noget ?

Bliver begge flipflops deri brugt ? eller kun den ene ?

Kasper

Re: Bypasse - HEF4013BT flip flop.

Hejsa Kasper, det er meget svært for mig at præcisere det nærmere da
det er en smd udgave. Og printet er skærmet god af, faktisk så godt at
jeg ikke kan se bagsiden.

mvh
Torben

Re: Bypasse - HEF4013BT flip flop.
Hej Torben,

Find ud af hvilken udgang (fra 4013) der bruges, bryd forbindelsen (skær
printbanen over så der er _helt_ afbrudt) og læg dem indgang den før drev
til Vdd (eller Vss hvis det er aktiv lavt).

--+-------------------+----
  |                   | ENTEN
  | pin 14            |
-----+                    +-----------