Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at pille lidt i min mobi, Nokia 3510i...

Bl.a. opdatere softwaren i den, rette og hvad der nu lige er muligt...

Men jeg har ikke det store begreb om det der mobi halløj, findes der nogle
hjemmesider der beskriver hvordan en flasher virker, hvad der gør den god og
stabil(fejlfri), og hvilke komponenter der skal til for at bygge en sådan,
og selvfølgelig gerne hvor man finder de mere speielle stik/komponenter der
skal til...???

Er nok også lidt rusten ud i byggeriet, da det er mange år siden jeg sidst
har begået mig i det...;-)

Mvh

Carsten, Esbjerg

Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???
Hmm...

Kan ikke blive helt klog på hvorfor der ikke svares på mit indlæg, der er en
masse trafik i denne gruppe, så det er bestemt ikke derfor...

Men hvorfor ønske ingen at svare på mit indlæg...??

Fordi at der ikke er nogen som har forstand på det, nej, det tror jeg heller
ikke på...

Hvad så...??

Fordi jeg er en idiot der ikke ved ret meget om det, og man ikke orker at
skulle hjælpe mig med det...eller...

Bare lige et bud der sådan sprang mig i ansigtet...

For det har jo heller ikke noget at gøre med at det er mobilt, for så har i
ikke læst mit indlæg ordenligt, der står jeg vil bygge en flasher selv,
derfor er dette den rette gruppe...

Men det kan også være det bare er mig, hvem ved...

På forhånd tak for hjælpen ;-)

Mvh

Carsten, Esbjerg

og
der

Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???
"Bevidst" <bevidst[snabel a]tdcadsl.dk> skrev i
en
heller

Jeg tror at alle dem der har styr på den slags er her:
dk.teknik.telefoni.mobil.unlock
Så prøv at spørge der.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???
Hejsa

Ja, det har de også, noget af det, det der med at unlocke, men ikke rigtig
noget med at bygge noget selv, det var jo derfor at jeg mente dette måtte
være det rette forum...

Men der er jo ikke andet for end ud med søgeren igen, der må jo være et site
med info og byggevejlidninger...

Mvh

Carsten, Esbjerg

Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???

For mit vedkommende - unlock af mobiltelefomner er ikke noget jeg har
beskæftiget mig med, så skulle du have hjælp skulle jeg til at google
lidt rundt - og det har du vel selv gjort i forvejen.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???
Hej Klaus

Jeps, har været rundt og søge, og synes ikke rigtig at jeg finder noget
brugbart i den forstand...

Men i kloge 'lodde-nørder'...;-)) ... i ved vel hvor der findes sider med
alt muligt inden for elektronik, hvor man måske kunne være heldig at finde
noget, og jo gerne nogle byggevejledninger...

For det er jo ikke fordi at jeg vil ha' jer til at lave det for mig, det
skal jeg nok klare selv, mangler bare lidt vejledning..;-)

Mvh

Carsten, Esbjerg

Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???

Epanorama.net.

Tjah, vi er åbenbart ikke lige faldet over det her mobilsjov.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???

med
finde
Takker, vil kigge nærmere på den side...

Hmm, lyder da lidt utroligt, efter som en mobil nok er ved at være det mest
udbredte stykke elektronik man kan købe...

Men ellers så læser de der er faldet over det, åbenbart ikke denne gruppe...

Mvh

Carsten, Esbjerg

Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???

Ser er alt muligt mellem himmel og jord !

Nej, de er nok i unlock gruppen.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???
Hej Klaus

gruppe...
Nej, det er netop det de ikke er, og det undrede mig faktisk også, de har en
masse forstand på at bruge de kære ting....

Men nu har en anden lidt længere nede stukket mig et par links som jeg kan
bruge, så nu går det nok...;-)

Mvh

Carsten, Esbjerg

Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???

en
heller

Jo, det tror jeg på. En DCT4 flasher er ikke bare noget man lige
aver....  - Nokia har gjort sig umage med, at gøre det så besværligt som
muligt .... - og de har de vel en grund til.

/Preben Friis

Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???

Jae, men der kan efterhånden købes en del forskellige fabrikater af den
slags, så nogen kan jo bygge dem, og dem der så har fået dem på markedet er
jo bare dem der har haft penge nok bag sig...

Tror på at der er mange som bare sidder og hygger derhjemme, som også kan...

Mvh

Carsten, Esbjerg

Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???
5 min på google gav dette:
http://www.freeyourmobile.com/schematics.htm
http://www.gsmdevice.com/schematic/nokia.htm
http://www.qsl.net/oz1eee/mobil.htm

Kig selv om det er noget du kan bruge

www.fidolinux.dk
Re: Bygning af DCT4 flasher til Nokia, hvordan...???
Hejsa

Hmm, jeg har vist lidt at lære der, må jeg tilstå, var sgu ikke lige de
resultater jeg fik frem ved min søgen...

Det er helt sikkert noget jeg kan bruge

Takker mange gange...;-))

Mvh

Carsten, Esbjerg