Byggesæt søges - Page 2

Re: Byggesæt søges
http://www.adafruit.com/index.php?main_page=product_info&cPath17%&products_id68 %
http://www.adafruit.com/index.php?main_page=product_info&cPath17%&products_id50 %

Det lyder jo da spæende med den der du linker til..

Er der alt det med jeg skal bruge til at få det til at virke så? og kan det
køre uden pc?

Men den kan jeg vel også lave flere funktioner så? feks. blink 3 gange før
skift eller begge blinker på samme tid?

er der nogle indgange på den. så jeg eks. kan sætte en kontakt på til at
starte og stoppe med, hvis jeg eks. laver 2 funktioner?

//Brian

Re: Byggesæt søges

I store træk, ja.

Den kan sikkert ikke trække de store lamper du vil have på, så der skal
nogle driver trin til, hvordan de skal se ud afhænger af hvilke lamper
du vil have på, hvilke lamper vil du bruge?

Naturligvis, der skal bare strøm til.

Selvfølgelig.

Ja, masser, der er noget med 20 i/o ben som hver især kan programmeres
til input eller output som du ønsker.

Prøv at læse den her vejledning, den beskriver mange af de grundlæggende
ting inklusiv programmeringssproget og windows softwaren:
http://www.ladyada.net/learn/arduino/index.html

Re: Byggesæt søges

ca 10-15 Led på hver udgang

Jeg vil kikke lidt på det.. i får tak for hjælpen

//Brian

Re: Byggesæt søges

Hvilken type?

Hvis det er normale LEDs så skal de have ca. 20 mA hver.

Det bliver så noget i stil med 200..300mA, en MCU kan typisk trække
10-20mA pr. udgang, så en lille transistor f.eks. BC337 vil kunne klare det.

Sæt en 4k7 modstand fra udgangen til basis på transistoren, emmitter til
gnd.

Hver diode skal have sin egen formodstand på: (U-Ufwd)/Ifwd
formodstanden sættes mellem dioden og kollektor på transistoren, den
anden side af dioden læggs til Vcc.

U er forsyningspændingen f.eks. 12V
Ufwd er spændingsfaldet over dioden, f.eks. 2V (se databladet)
Ifwd er strømmen gennem dioden, f.eks. 20mA (se databladet)

Det vil give noget i stil med: (12V-2V)/20mA = 500 Ohm.

Tag imod Bos tilbud, hans dims kan det du gerne vil.

Re: Byggesæt søges

Mon ikke du kan finde et byggesæt her:

http://www.el-supply.dk /

Karsten H. (7870)