Bygge netværkstester

Hejsa,, jeg vil til at byggen en netværkstester.

er rimelig til elektronik, diagrammer mv.. bare ikke til selv at designe.

nogle har har en link, eller en tegning på en simpen netværkstester til RJ45
stik,  jeg forestiller mig bare en med en række dioder der blinker i
rækkefølge, alt efter om kabelet er krydet eller lige igennem. men i
princippet kan den vel laves med en 8 kanals løbelys?

hvis der er nogle der vil sende en tegning kan det gøres på
snipped-for-privacy@REMOVEbadazz.dk ellers svar her i gruppen..

alle forslag er velkomne..

Mvh Brian

Re: Bygge netværkstester

Hvis du kun vil teste om de enkelte par er ok, kan det jo gøres nemt ved at
lave et stik til den ene ende der kortslutter hvert par for sig. I den anden
ende sætter du spænding på den ene leder og tager spændingen fra den anden
som input til din "tester". F.eks en kreds der tænder en rød diode når der
ikke er spænding og en grøn når der er spænding.
Man kan få testere der måler kvaliteten af forbindelsen, men det ved jeg
ikke hvordan er lavet...

Mvh
//zigge

Re: Bygge netværkstester

designe.
til RJ45

Se:
http://www.brinck.dk/byggesaet/br415.asp

Venlig hilsen

--
TSO
tsolsen@tdcadsl(dot)dk

Re: Bygge netværkstester

OK. Det er nok det mest ... byggesæt jeg har set længe.
Var det ikke bedre at lave noget ttl logik der udlæser status for hvert par
på en diode og hvorvidt det er et x-kabel på en diode. Det er da lidt mindre
brian end et løbelys.

Mvh
//zigge

Re: Bygge netværkstester
Det er da egentlig ret fikst - det er nemt at se diverse (DC) fejl på
kablerne hvis ikke en af de to række laver et pænt løbelys er der noget
galt.
Herlig simpel løsning!

/carsten

Re: Bygge netværkstester

hvert par
mindre
Tror ikke at du har forstået virkemåden.

 Har bygget et sæt.
Den fungerer udmærket i sin egenskab af simpel gennemgangstester
Den kan selvfølgelig kun vise det allermest nødvendige, om der er dc
gennemgang og hvorvidt de enkelte ledere er monteret på rette plads, men
rigtig mange fejl kan afsløres på denne måde.
Idet sender og modtager er adskildte, kan den teste et kabel, hvor
enderne er placeret langt fra hinanden.Kan være meget nyttigt

--
TSO
tsolsen@tdcadsl(dot)dk

Re: Bygge netværkstester
det vil jeg gerne..

designe.

Re: Bygge netværkstester
Hej Max,
Jeg vil også gerne se artiklen fra Elektor, hvis du vil!?!?

Mvh
Rasmus O.

Re: Bygge netværkstester
Hej Rasnus