Bygge en metronom

Hej,

Er der nogen som kan hjE6%lpe mig med info til at bygge en metronom
selv, der ligger nogle standard kits hos nogle forhandlere herhjemme,
men de er meget primitive, ville gerne bygge ud sE5% man havde display
og diverse taste funktioner, rytmebox mv., samt at man kunne tappe sit
eget tempo ind.

Mit problem er jeg ikke ved hvor jeg kan finde teknisk information
omkring hvad der skal til at bygge sE5%dan en selv - er der nogen som
kan hjE6%lpe?

Mvh.

Anders Jeppesen

Re: Bygge en metronom

Når det skal kunne så meget, så er det en microprocessor du skal bruge.

F.eks. denne type:
http://www.atmel.com/products/avr/

Køb dig et udviklingskit, se f.eks. denne forhandler:
http://www.demotech.dk /
og download noget gratis software, så kan du komme igang.

Du kan finde masser af andre forhandlere her:
http://www.miscel.dk/ElectronicShops.html

Re: Bygge en metronom

Jeps ... og et komplet bygge project finde han her.
Hvis man skriver til makkern her på siden (og siger noget pænt om siden ) så
sender han nok kilde teksten :o)
http://www.2k-software.de/ingo/ucontroller.html#metronom

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Bygge en metronom

Så langt er jeg enig, men jeg anbefaler å begynne i den rette enden:

Ingen oppgaver kan løses før de er definert.

1.
Planlegg den mekaniske utformingen.

2.
Hvilke input trenger du? Et gammelt keyboard fra en telefon?

3.
Hvilke output trenger du? 1 eller flere 7 segment display? En liten
høytaler?

4.
Beskriv alle fungsjoner metronomen skal ha, så nøyaktig som mulig.

Alt dette skal du gjøre i alle fall, og det er vest å gjøre det på papir
først.

HM

Re: Bygge en metronom

Fed tak for hurtig respons, jeg vil straks give mig i kast med det,
vender nog tilbage nE5%r jeg stF8%der mod muren igen :-)

/Anders

Re: Bygge en metronom

Hej,

Er der nogen som kan hjælpe mig med info til at bygge en metronom
selv, der ligger nogle standard kits hos nogle forhandlere herhjemme,
men de er meget primitive, ville gerne bygge ud så man havde display
og diverse taste funktioner, rytmebox mv., samt at man kunne tappe sit
eget tempo ind.

Mit problem er jeg ikke ved hvor jeg kan finde teknisk information
omkring hvad der skal til at bygge sådan en selv - er der nogen som
kan hjælpe?

Mvh.

Anders Jeppesen

Hvorfor ikke købe en hos http://www.cherubtechnology.com /
Jeg købte for ca. 1 år siden en deres WMT-555C, som har en masse
metronome-funktioner. Desuden har den tuner-funktioner. Og så koster den kun
"nogle få hundrede kroner" (jeg kan ikke huske den eksakte pris)
Hilsen
Poul

Site Timeline