byg-selv øveforstærker til guitar

Hej,

nogen der kan huske den konstruktionsartikel der engang var i et af de
danske elektronik blade...
det var en lille øveforstærker med hovedtelefon-udgang til guitar...
jeg er meget interesseret i en kopi hvis nogen har den...

på forhånd tak...

Rasmus

Re: byg-selv øveforstærker til guitar
Hej Rasmus

Jeg kender ikke den, men jeg kender den her:

http://www.centermusikshop.dk/product.asp?product15%95

Max

Re: byg-selv øveforstærker til guitar

men der kan ikke tilsluttes hovedtelefoner og jeg vil gerne bygge selv...
:o)

Rasmus

Re: byg-selv øveforstærker til guitar

Det første er så ikke rigtigt iflg
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=MS-2%20and%20MS-4&pageType=OVERVIEW
Det andet.. Selvgjort er velgjort. Byggede en fra elektor engang, men
det var nu ikke en "mini"...

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: byg-selv øveforstærker til guitar
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=MS-2%20and%20MS-4&pageType=OVERVIEW

fint nok - men jeg er slet ikke interesseret i den...

ok - kan huske den her var i en cigar-kasse lignende æske...

Rasmus

Re: byg-selv øveforstærker til guitar
Hej Rasmus

Det er vel ikke en http://www.minidisc.org/headbanger.html
du tænker på

Max

Re: byg-selv øveforstærker til guitar
Max formulerede søndag:

:-Z
Jeg kan ikke huske elektors eksempel til kassen - jeg byggede den ind i
en stor kasse med HT.
Og det var en sag med to separate indgange, 5-bånds equalizer, fuzz,
forvrænging og efterklang, og det kunne alt sammen kobles til/fra med
pedal.
Så det skal nokvære nogle store cigarer, hvis den skulle kunne være i
æsken ^^

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: byg-selv øveforstærker til guitar
Hej Birger

En noget lignende artikel har jeg fra Ny Elektronik, men den var med
valgfri 30 eller 100 W forstærker, så der kniber det også med pladsen
i en cigarkasse.
Jeg lavede forøvrigt en til en af vore lærlinge, og den blev slidt op
på turne som sangforstærker.

Max

Re: byg-selv øveforstærker til guitar

Skal det være nøjagtig den konstuktion fra et dansk blad?

På nettet er der flere konstruktioner du nemt kan bygge selv.

Mange bruger LM386, en lille lavfrekvens forstærker der kører fint på 9V
bat.

Jeg har fundet et par stykker frem.

http://www.italentshare.com/storage/Headphone%20Amp%20Schematic.JPG

Her en hvor man kan mixe et signal fra en mp3 ind
http://www.italentshare.com/storage/Jam%20Along%20Headphone%20Amp/Jam%20Along%20Amp.jpg

Her en med NE5532
http://www.generalguitargadgets.com/richardo/practiceamp/headphone.gif

Her en med transistor udgang ( du kan fint bruge andre transistorer end dem
der er brugt her) og PCB layout
http://www.generalguitargadgets.com/content/view/73/26 /

Kilde:
http://www.generalguitargadgets.com/content/view/15/26 /

Re: byg-selv øveforstærker til guitar
nææ - var bare den jeg kunne huske...

http://www.italentshare.com/storage/Jam%20Along%20Headphone%20Amp/Jam%20Along%20Amp.jpg

tak - kigger lige på dem...

Rasmus

Re: byg-selv øveforstærker til guitar

Se fx på <http://runoffgroove.com , hvor der er mange gode kredsløb.
Heraf er en del baseret på klassiske rørforstærker-kredsløb, som er
konverteret til FET-kredsløb. Desuden er der små øveforstærkere baseret
på LM386 (Grace, Big Daddy, Little Gem, Ruby), som sagtens kan fungere
som lille øveforstærker eller trække et par hovedtelefoner. På en
hoved-telefonudgang ville det evt være en god ide at tilføje en form for
kabinet-simulering, hvilket du også finder på siden. Endelig er der
lydeksempler, der giver et indtryk af, hvordan kredsløbene lyder.

Se evt også på <www.youtube.com>.

--
TA

Site Timeline