BU508D => BU508AF - går det ?

... den måler 0,24 v i begge retninger på B + E, så er den vel def. ?

Booster måler ok 6,8 nf / 1.6 kv

Grundig CUC6300 i øvrigt... noget jeg bør vide ? stikket til afbøjning var
godt brændt nede ved printet...

Kan jeg smide en BU508AF i, vil gerne se om det spiller, men på den anden
side ikke dumme mig, og har ikke en 508D...

vh.

Anders

Re: BU508D => BU508AF - går det ?
Hej!

Lyder sådan. Husk dog, at D-udgaven har en rygvendt diode ml. C og E.

Går *aldrig* istykker i Grundig pånær i sjældne tilfælde (hvis den brænder op
pga. løs forbindelse på benene :)). Det er jo de supergode blå/røde m. gul
indmad - qualitet :)

Fiks den løse forbindelse på stikket, skift BUen og du er kørende. Omlod også på
stikket på billedrørsprintet hvis ledningerne da ikke allerede er loddet fast.

Well, du skal have erstattet den interne dæmperdiode (findes ikke i en alm.
BU508AF).

Find en højspændingsdiode (1600+V) og monter den på køleplade. Eller hent en
BU508D kvit og frit i Birkerød :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: BU508D => BU508AF - går det ?

Alle de der repair links (ja jeg ved godt det er snyd), du har før mailet
dem til mig, kan du ikke lige gøre det igen, hvorfor lægger du dem ikke på
et website som før ;)

Re: BU508D => BU508AF - går det ?
Hej!

Tja, jeg tror ikke listen eksisterer længere. Men prøv da:

http://www.e-repair.co.uk/faults/TVFAULT.HTM
http://www.repdata.de
http://www.hamradio-badarc.co.uk/fault_database.htm

PS: Din fejl kræver dog ikke et opslag :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: BU508D => BU508AF - går det ?

Der var også en svensk og et par danske... ;)

Nej nok nærmere "omslag" (koldt)  ;)

Re: BU508D => BU508AF - går det ?

Glem det, kan se der er en modstand indbygget mellem b+e, så den fejler
sikkert intet... hmmm nå videre...

Hints er velkomne, er i st.by, kan ikke tænde, lyder ikke eller ser ikke ud
som om den prøver...

vh.

Anders

Re: BU508D => BU508AF - går det ?
Hej!

Nå ja, det er der da vist også. Dog har jeg stadig mine penge på, at den fejler
noget. Det sker ofte når stikket til afbøjningsspolen går op i røg.

Virker fjernbetjeningen? :)

Den bør tænde hvis du slukker og tænder på netafbryderen af tv'et.

Du har vel udskiftet selve stikket der brændte? Det er sikkert ikke nok bare at
genforbinde banen til metalpinden på undersiden :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: BU508D => BU508AF - går det ?

Også her. svjh plejer der at være 0.37->0-45 i begge retninger ved
diode-måling B-E på en trans der er ok af den type.

Mvh.

Jan Rasmussen - one HOT radiomexikaner tonight!

Re: BU508D => BU508AF - går det ?

Gør den ikke ;)

Ja jeg troede den ville tænde hvis man trykke prg+/- på fronten, men nej,
tryk på netafbryderen og tænd, så er der sne på...

Næ, det fejler intet, det var faktisk ikke selve stikke ellet jo, der er
ligesom en lus der er i stikket, sikkert for at afbryde b+, det  var de to
ben der var brændt, så en lille lus på bagsiden løste problemet...

Ved ikke om det bare var det eller det også var nogle af de mange dårlige
lodninger for dem er der vist nok af, det har gjort det, men hintet var tryk
på on/off og ikke bare lade den stå i On ;)

Jeg takker jeg begge ;)

Kim, gider du sende de links, du har før sendt den html side til mig, men
der har været mail crash, så den er gooooonnnnneeee... ;)

vh.

Anders

Re: BU508D => BU508AF - går det ?
Hej!

Tja, hvad kan jeg sige? Mod dumhed kæmpe selv guderne forgæves ;-)

Dvs. det virker som det skal nu?

Ok, stikket smelter dog ofte ved denne type fejl.

Tror nok jeg har funde siden. Men den er jo tudsegammel og ikke opdateret...
Nuvel, se din mail.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: BU508D => BU508AF - går det ?

Yes ;)

Re: BU508D => BU508AF - går det ?
Hej!

Fint! Jeg blev bare lidt forvirret over dine winky-smileys. Du burde nok
defaulte til :-) hvis du bare vil give lidt kulør på dine udtalelser.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline