Bryde -> sluttekontakt konvertering

Jeg skal have hevet nogle indgange til 12V (bil), når jeg trykker på en
brydekontakt.

Ingangen er ca 2k til stel.

Jeg forestiller mig en pnp mellem plus og indgang, be kortsluttet til
plus, og en modstand, der hiver basis mod nul og tænder transistoren,
når brydekontakten brydes.

Jeg har skitsen her:
http://www.digikey.com/schemeit/#d99

Hvad vil i foreslå af værdier?

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: Bryde -> sluttekontakt konvertering
Leif Neland:
Nå, den vil ikke gemme?!

Jeg håber ideen er tydelig alligevel.

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: Bryde -> sluttekontakt konvertering

Hvad med at du forbinder indgangene til 12v med 1 k og bryde kontakt til
stel?
Det burde ski da virke og så sparer du elektronikken.

mvh Erik

Re: Bryde -> sluttekontakt konvertering

Afhængig af af hvad spænding dine dimser skifter ved kan det være
modstanden skal være mindre. med 1k og de af dig skrevne 2k til stel vil
der være ca 8 volt når kontakt brydes

mvh Erik

Site Timeline