Brum i RIAA forstærker

Hej,

Jeg har til en kammerat samlet en RIAA forstærker efter dette diagram:
<http://homepage.ruhr-uni-bochum.de/Tobias.Neumann/downloads/RIAA2OP.zip

Denne fungerer også upåklageligt, men den strømforsyning jeg har lavet
til den har den uheldige egenskab, at der ryger 50hz brum med ud...
Dette vil jeg (han) selvfølgelig helst være foruden.

Diagrammet over strømforsyningen:
<
http://www.unlockzone.1go.dk/psu.jpg

Ja, ved godt at den er low-tech, men den burde da virke? ;-)

Udgangsspændingen kan reguleres på potmeteret - mener den giver +14,87
og -14,95 ud som den står nu - det burde jo være tæt nok på de +/-15V

Mvh Thomas

Re: Brum i RIAA forstærker
Hej Thomas,

Helt ærligt...
Det er Julen der står for døren, ikke 1. April.

--
Venlig hilsen,
Søren

Hvad er forskellen, altså udover datoen?

/Hauge

Re: Brum i RIAA forstærker
Hej Hauge,

udendørstemperaturerne, vegetationens farvespekter, butikkernes
åbningstider, befolkningens kollektive stressniveau, S-togenes præcision,
antallet af reklamer for nødlidende i 3. verdenslande...
Og endelig Flæskesteg og rundstykker til sur rødvin med müsli contra
Aprilsnar.

Eller mente du forskellen på Thomas diagram og en strømforsyning ?  ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Den var avanceret på en fredag aften i julefrokost tiden. Du glemte kun lige
jordstrålerne. -Har du drukket af potten :-)))

Bo //
-har lige deltaget i en fessstlig omgang schildemajjer..

Re: Brum i RIAA forstærker
Hej Bo,

Jordstrålers årstidsrelaterede forskelle kan vist kun måles hvis man tror
på fænomenet.

En god sild er altid godt, men de må helst ikke have mere end to ben hvis
de skal ende på mit "bord" ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Altså, nu er det nok mere løgringene, man bliver svimmel af.:-)
KHJ

Re: Brum i RIAA forstærker
Hej Karsten,

Med de sild jeg tænker på er det nok snarere røgringene (eller måske noget
helt andet ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Søren.

a' ryger æ.
KHJ

Re: Brum i RIAA forstærker
Hej Karsten,

Stakkels dig, men forhåbentlig har du de to andre vigtige laster ;)

--
Venlig hilsen,
Søren (Stadig med hang til Cigaretter, Whiskey og [CENSURERET] ;)

a' ryger 'æ mer', å a' stolt v'ed.

Jo, summen af laster siges at være konstant. Jeg kan ikke komme i tanke om
de 2 andre.:-)
KHJ

Re: Brum i RIAA forstærker
Hej Karsten,

Det vil jeg straks fejre med en smøg :)

Hmmm, det var vist Preben Uglebjerg der sang om dem alle 3 engang i
tresserne og kaldte dem "Fandens Oldemors Livseliksir" ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja, det er jo dit søm til en ligkiste. Det er jo din egen skyld til en
dårlig hals. Det din egen skyld til dårlige lunger. Det er din egen skyld
til en tidligere død. Ih hvor er jeg hellig, og det er kun for at spille
hellig:-)  ..Og så er der lige alle de undtagelse, de slet ikke taler om -
dem der, de andre hellige.

Januar 2000 holdt jeg totalt op med at ryge, hvad jeg har gjort siden 12-13
år's alderen og de seneste ca. 30 år ca. 40-50 om dagen (døgnet) i den
overbevisning, at jeg kunne holde op tll hver en tid, når det passede mig.
Det kom sandelig også til at passe godt hjulpet på vej af en kold,
dobbeltsidet lungebetændelse, hvorefter jeg efter 2-3 forsøg skulle til at
lære at ryge som en grøn konfirmant - og det var da dumt. ik'? Ih, hvor
sparer jeg   m a n g e   penge.:-)

Det kan jeg ikke huske, men det er ikke ens betyden med, at han ikke
gjorde - men han glemte lige at tælle mig med.
--

Hav det rigtigt rart - alligevel
Karsten  (KHJ)

Re: Brum i RIAA forstærker - Og så går der røg i den - helt OT
Hej Karsten,

Jep, du *er* ex-ryger ;)

Det værste er dem der sniger sig ud på toilettet for at ryge... Når de er
indlagt til operation for lungekræft !

Du skulle have røget 100 om dagen... Så havde du sparet endnu mere :)

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Brum i RIAA forstærker - Og så går der røg i den - helt OT

Aha, se det vidste jeg ikke. Jeg går ud fra, at du har personlig
erfaring?:-)  Eller er du ikke indlagt endnu? Måske ikke lige på den
afdeling?:-) (mandolinfeber)

Ja, det minder lidt om en molbohistorie om et par kakkelovne.:-)
KHJ

Re: Brum i RIAA forstærker - Og så går der røg i den - helt OT
Hej Karsten,

Hehe, nej det var nu blot noget jeg læste et sted.

Jeg er nu kun i ambulant behandling... Og det er for noget de mener kan
være begyndelsen til en gang kronisk ledgigt, damn, det er jeg s'gu for ung
til, men det er da i det mindste bedre end den første diagnose: Gigtfeber -
ikke mandolinfeber, som jeg regner med skal være en hentydning til
abstinenser ved afhold ?  (I så fald, jeg kan både gå en halv dag uden røg
og kæderyge - dog ikke samtidigt ;)

:)

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Brum i RIAA forstærker - Og så går der røg i den - helt OT

Altså alt det teori.

NIOGT?

'
Det var nu ikke lige den slags abstinenser. De afhjælpes bedst ved at rejse
sig ved det træ, du faldt ved.
I øvrigt gigtfeber er vist ikke til at spøge med, og jeg håber virkeligt, at
du kan helbredes for det, men da du nu selv mener dig for ung til det, er du
så i denne aldersklasse?

Gigtfeber optræder fortrinsvis hos børn og
unge i 5-15 års alderen,

- Ja,ja - Google er din ven.

Med venlig hilsen
KHJ

Stadig med hang til det analoge

Nå, vi er nok ad h. til OT, men mig generer det ikke.

Re: Brum i RIAA forstærker - Og så går der røg i den - helt OT
Hej Karsten,

Øh, hvad mener du ?

Haha, ja det er også den sædvanlige rutine her.

Min egen læge sagde/siger gigtfeber, men en speciallæge på Gentofte
Amtssygehus' reumatologiske afd. er overbevist om at det ikke er det.
Tilsammen har de taget omkring firs liter blod efterhånden, og de kan se at
de samme tal er for høje, men tolker dem åbenbart forskelligt - jeg regner
med (og håber på) at speciallægen har ret :)

Ja fortrinsvis.
Min kæreste var ved at gå seriøst i spåner da hun hørte den første diagnose
og derefter surfede ind på en eller anden webside der omtalte det som noget
nær en forestående dødsdom, med bl.a. nedbrud af hjernen og hjertet
undervejs.
Men sådan er (nogle) kvinder jo, jeg var bare irriteret over at venstre
hånd var på dobbelt størrelse og ubrugelig, mens den højre  hånd var delvis
hævet og det trak tænder ud bare at skulle åbne en dør eller skrive på et
tastatur.

Ikke hvis det var der hun fandt linket, det varede en lille uge før jeg
havde fået overbevist hende om at der skal skrappere krudt til ukrudt ;-/

Det kan jo føre til at jeg må lave mig et par robothænder-/arme, så det er
da lige før :)

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Brum i RIAA forstærker - Og så går der røg i den - helt OT
Hej Søren

Det vist en loge for fanatisk afholdenhed af alkohol. Der et vist også
alkoholikere, samt nogen med alkoholproblemer. Jeg ved ikke, om det stadig
eksisterer.

[snip]

Nå, det varer nok ikke længe inden denne NG bliver til NG for krykhusarer,
så vi må evt. finde et andet forum. E-mail er jo opfundet.
KHJ

Re: Brum i RIAA forstærker

Ja +/- en træskohæl

Og når du belaster den, med strømforbrug, falder spændingen yderligere.

Hvad i alverden laver de 2 1,5Kohms modstande ?

Var jeg dig, ville jeg forsøge noget med aktiv serieregulering i stedet.
Har du brug for 30 volt (+/-15volt)