Brugbar opamp til trekants generator?

Hvilken opamp kunne være brugbar til en trekants generator bestående af en
bistabil multivibrator og en integrator, som skal levere en brugbar trekant
ved 300Khz ? Har bla. prøvet en AD711, men den giver en nærmest sinusformet
trekant på 130Khz hvor den burde være 300.

Re: Brugbar opamp til trekants generator?
bestående
en
giver
300.

Kan ikke lige nævne en type, men du skal ha' fat på noget
væsentlig hurtigere. Eller bygge den diskret. Lavede selv en
ganske vellykket 100KHz trekant efter samme
integrator/schmitt-trigger princip, med transistorer. En
transistor som jordet emitter og en kollektormodstand til plus,
og en lille kondensator mellem basis og kollektor giver en
rimelig god og hurtig miller integrator.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Brugbar opamp til trekants generator?
Hej Morten

trekant
sinusformet

Hvad med EL2001 og lignende.

Mvh Max

Re: Brugbar opamp til trekants generator?

Har du et datablad over den? Syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget på
intersills hjemmeside!

Mvh.

--
MMJ

Re: Brugbar opamp til trekants generator?
Hej Morten

Det er nok fordi den er udgået, men kan købes stadigvæk bl.a. hos RS.

Databladet er her

http://quetzal.uis.edu.co/ciee-html/biblioteca_virtual/electronica_basica/d42001.pdf

Mvh Max

Re: Brugbar opamp til trekants generator?
http://quetzal.uis.edu.co/ciee-html/biblioteca_virtual/electronica_basica/d4
2001.pdf

ok alle tiders......men lige et sikkert dumt spørgsmål: Er en
buffer/spændingsfølger andvendelig til mit formål. Ved ganske godt at der
ikke skal forstærkes sådan generelt set, men den bistabile multivibrator der
bare skal gå i mætning får jo kun et indgangs signal fra integratoren på
1v.....giver det ikke problemer?

Mvh.

--
MMJ

Re: Brugbar opamp til trekants generator?
Hej Morten

der

Undskyld, jeg tænkte mig ikke om, du har ret, det er jo en buffer, ingen
forstærker.

Men kik på EL2120, den burde kunne klare dit problem.

http://www.intersil.com/design/elantec/opAmps.asp