Brug kun brunstensbatterier til .........

Jeg prøver igen.
Til røgalarmer bør kun bruges brunstensbatterier, det hænger sammen med
alkaline batteriers pludselige spændingsfal når de er opbrugte. d.v.s. at
det ikke er sikkert man hører røgalarmens alarm om opbrugt batteri,
batterialarmen lyder kun i et meget kort tidsrum.
Se kurve på:dk.binaer, den er hentet fra www.batteri.dk

Re: Brug kun brunstensbatterier til .........

Desuden kan de med fordel bruges til ure og alt andet udstyr der ikke
kræver højt strømtræk.

Dog vil jeg sige at jeg bruger alkaline batterier (har billig adgang
til dem) i mine røgalarmer uden problemer.

Re: Brug kun brunstensbatterier til .........

Det samme hos mig, og af samme grund.

Men man bør nok altid teste alarmerne når man kommer tilbage efter tre ugers
sommerferie.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Brug kun brunstensbatterier til .........
On Tue, 25 May 2004 12:47:39 +0200, "Børge Larsen"

Det var dog noget eminent vås.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Brug kun brunstensbatterier til .........

Re: Brug kun brunstensbatterier til .........
Hejsa

Den vittighed der står i topic, er da endnu mere vås.
Tror du selv på, at røgalarmsfabrikanterne putter et alkaline batteri i en
røgalarm, hvis det er noget lort?
Nej vel. Men måske du skulle give Jo-El kurven, så de kan bruge
brunstensbatterier, for de tror da helt og fast på den.

Forøvrigt, så er der her en ret god link, som kan bruges i forbindelse med
svar i grupperne:

Mvh Hauge

Re: Brug kun brunstensbatterier til .........
Hejsa igen

http://www.batteri.dk/hotel/batteri/webpages.nsf/pages/advice

Når man kikker nederst på den side, og læser det, ja endda prøver at forstå
det, så er den her tråd da helt hen i vejret.

Citat:
---
Der er tale om illustrative forskelle, idet kurverne er afhængige af den
belastning
Re: Brug kun brunstensbatterier til .........
Det var kun et velmenende råd jeg gav. Batteriets afladekurve siger jo det
hel.
Der kan selvfølglige vær forskellige grunde til at et eller andet pakke
firma putter alkaline i røgalarmerne.
Det står naturligvis enhver frit for om mit råd følges.

Re: Brug kun brunstensbatterier til .........
Hejsa

Og mit råd interesserede dig slet ikke.

FUT: dk.admin.netikette

/Hauge

Re: Brug kun brunstensbatterier til .........
Hej Børge,

Det skal jeg gerne gøre... Se svar til din post i dk.binaer (men post
gerne evt. bemærkninger her, jeg kommer sjældent i dk.binaer).

Du har da fået det vendt helt på hovedet... Det er dig der ikke forstår at
det er noget vås of en mere eller mindre falsificeret kurve du har samlet
op, så indrøm det dog.

Vi andre betragter til gengæld dit indlæg som det største vås - og ingen
bortforklaring kan ændre på det, bare synd for de få newbies der hopper på
den gang lobbyvirksomhed for zink/kul-batterier ;-/

Det er jo næsten som når folk lader sig besnakke af statistiske kurver,
omend denne er en smule værre, da det er et falsum - men forsøg da endelig
at få din kilde til at dokumentere deres påstand med nogle hårde fakta, vi
er mange der holder af god humor ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Re: Brug kun brunstensbatterier til .........
Hej Børge,

Ja, du har du jo tydeligt demonstreret hvor galt det kan gå når man ikke
har "filteret" oppe ;)

Korrekt, men de kurver du refererer til er, udover at være rent fabrikat,
helt uden dimensionsangivelser og det tog du dig ikke af, så måske du kan
se en pointe der ?
I øvrigt er forbruget stort set underordnet for afladekarakteristikken,
der er bestemt af den eksakte kemi, frem for strømtrækket.

Mht. kapacitet ja, mht. aflade_karakteristik_ nej ikke særligt, blot små
forskelle pga. lette afvigelser i kemien fra fabrikat til fabrikat.

Hvordan skal en bruger vurdere dit nonsens om "fordelen" ved at bruge
inferiøre batterier ?

Hvis du gerne vil gøre det lidt empiriskt, så aflad 10..20 alkaline med
den strøm et gennemsnit af røgalarmer bruger. Sammenhold det med hver
eneste alarms spændingsinterval for lo-batt.-alarm og du vil finde ud af
at du får rigelig advarsel.

Men under alle forhold støver folk vel deres alarmer af 1..2 gg. årligt,
ellers er batteriproblematikken jo hurtigt ret underordnet og de checker
vel nok samtidigt den manuelle funktionsknap. Så det minder om en orkan i
et glas let krydret rødvin ;)

Jubii, nu venter jeg spændt på noget hard evidence - med specification
testbetingelser, fabrikat, antal testobjekter, samplelogs og hele
svineriet ;)

Er det nu en undskyldning for vildledning ?

Du har vist også fået tilstrækkeligt grønne fødder... Men hellere jogge i
den end æde den ;)

Jeg skal nok dy mig mig for at brænde et rigtigt 70'er-udtryk af her ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Det er vist ikke nødvendigt.

Det står helt tydeligt for mig at du må være indbegrebet af en
uvidende elektriker.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade