"Brokobling" af bilradio

Min nevø bygger et "soundsystem" af en (1 stk) højttaler, en autoradio,
et bilbatteri og en Harald Nyborg-trækvogn.

Det skal være billigt for der skal også være til malingen af det hele i
camo og neon ;-)

Hvordan "brokobler" man nemmest og billigst denne her autoradio så den
kan drive den ene højttaler med begge kanaler?

Jeg ser flere forskellige bud på løsninger, men jeg kan ikke - grundet
manglende indsigt i forstærkere - vurdere hvad man kan og bør.

--
Steen Suder

Re: "Brokobling" af bilradio
On Sun, 08 Dec 2013 23:27:37 +0100, Steen Suder

Først undersøger du om radioens forstærker ikke i forvejen er
brokoblet på udgangene (der kan sidde 4 forstærkere i radioen selvom
den kun har 2 udgange), er den det giver det ikke mening at tænke i
brokobling.
Du skal måske blot prøve at gå efter at lægge de to kanaler sammen før
udgangsforstærkere og så blot benytte en kanal til højtaleren, det
fordre så et indgreb inde i radioen, men det giver nok det bedste
resultat.
Men hvorfor ikke blot benytte to højtalere, det er alt andet lige
meget nemmere.

/Hans

Re: "Brokobling" af bilradio

Som en anden skriver, så er langt de fleste autoradioer allerede brokoblet.

Hvis autoradioens udgangseffekt er over 15W er den som regel brokoblet.

Mvh.  Uffe Ravn

Site Timeline