Brokoble forstærker

Hej!

Jeg har en lille effektforstærker til 12V.
Den leverer efter specifikationerne 2x17 W RMS.
Den skal forbindes til en subwoofer, så jeg har egentlig kun brug for mono.

Kan det lade sig gøre at brokoble maskineriet, og få en forstærker på 1x34 W
i stedet?
Findes der byggesæt eller kan man købe en lille lækker IC der kan klare det,
eller hvad gør man?

/SF

Re: Brokoble forstærker
Hej Søren!

mono.

Nu skulle jeg nu mene, at udgangseffekten bliver firdoblet, hvis man
brokobler udgangen, men ellers...
Både ja og nej, dette afhænger af opbygningen af udgangtrinet: F.eks. kan
det give problemer, hvis de enkelte forstærkere i forvejen er med brokoblet
udgangstrin (hvilket 17 watt ved 12V måske godt kan tyde på).

Hilsen
Lars

Re: Brokoble forstærker

Nad 216 effektforstærker giver 2x125 eller 1x400 watt i 8 ohm statisk, så
helt ved siden af er de 4x ikke.

Re: Brokoble forstærker

ideelt set giver en brokobling 4x mere effekt!

U * I = W      (uden brokobling)

ved brokobling fordobles spændingen og der med oxo strømmen:

2U * 2I = 4W      (med brokobling)

Mvh Thomas

Site Timeline