Brinck Elektronik solgt

Hej Gruppe

Familien Brinck har åbenbart besluttet sig for at trække sig
tilbage fra detailhandel pr. 1/4-2008.
Butikken er solgt til Helmholt.
Det bliver spændende hvordan butikken videreføres.
Personligt håber jeg  at der ikke sker forandringer af
nævneværdig betydning, jeg kan ikke rigtig undvære mine
jævnlige besøg i gode gamle "Dimse-Land".

Nå ja, der er udsalg indtil 1/4, så de ikke skal tælle så
meget på statusdagen.

Herfra ønskes et godt otium til A. og T. Brinck.

/Bo.

Re: Brinck Elektronik solgt

Jeg tror godt du kan forberede dig på nogle store forandringer. Helmholt
kører deres butik på en helt anden måde, som ligger langt fra den hyggelig
"rodebutik".
Jeg kommer jævntligt i Helmholts nutik i Struer, og der har de efterhånden
næsten ingen komponenter mere (er du heldig ligger der 2-3 stk. i skuffen
med røde lysdioder). Til gengæld har de en frygtelig masse færdigvarer
(bras) som importeres fra fjernøsten af Vellemann, som de jo har argenturet
for i Danmark.
Du kan få et indtryk af varersortementet ved at kikke på
http://www.elextra.dk (Elextra kæden er startet af Helmholt og det er dem,
der leverer kædens varer). "Komponenter" er blot en enkelt lille kategori,
prøv at kik hvor mange af de oprettede komponenter, der så reelt er på lager
:o(

Som "rigtig" elektronikmand er det en kedelig udvikling. Århus Radiolager er
heller ikke som i de gode gamle dage :o(

Re: Brinck Elektronik solgt

Så er det da godt at vi stadig har O.B. Carlsen :-)

Jesper Poulsen

Re: Brinck Elektronik solgt

Hold da op, eksisterer han endnu :o)

Det er snart 25 år siden jeg læste i Sønderborg og husker stadig hvordan man
pænt måtte stå ude på trappen kl. 15.00, sammen med en håndfuld andre
elektronik-folk, og vente på at blive lukket ind en af gangen. Når det så
endelig blev ens tur til at blive lukket ind fik man en skideballe fordi man
sådan tillod sig at komme og købe nogen af hans komponenter.
Komponenterne lå spredt rundt i hele huset, så han blev helt tosset, hvis
det viste sig at man skulle have noget fra kælderen og bag efter oppe fra
loftet. Har flere gange oplevet at få at besked på at komme en anden dag og
få resten af det man skulle bruge.

O.B.Carlsen er virkelig en institution inden for elektronik-"butikker", man
bliver helt nostalgisk :o)

Re: Brinck Elektronik solgt

http://www.visaton.dk

Efter at hans mor døde flyttede han op i hendes lejlighed så nu har han
ikke elektronik i sin egen bolig. :-)

:-)

Jesper Poulsen

Re: Brinck Elektronik solgt
Hej Allan

Hvad skal de leve af disse forretninger, der er jo ingen der
laver elektronik mere og når de endelig gør det, ja så tænker
mange af dem kun på prisen. Hvis man er rigtig elektronikmand
idag, ja så køber man sortimenter med komponenter, på f.eks.
E-bay koster de ikke ret meget. Min kælder idag udviser nok
en større mangfoldighed af komponenter end mange af de
gamle elektronikforretninger kunne byde på. Jeg handler ikke
for at lave noget, jeg lægger på lager så jeg bare kan bygge
med det der er på lager, det koster, men det er hobby og hobby
koster penge, noget mange danskere godt kunne lære.

Re: Brinck Elektronik solgt

Jeg syntes det ville være fint om flere elektronikfolk gjorde brug af
www.brugtgrej.dk for komponentsalg.
Det er jo meget vi allesammen går og gemmer på og skulle en og anden bruge
et specialstik eller bare 100 modstande, så kan man jo lige så godt købe det
af en der ikke kunne stå for fristelsen til at købe 1.000+ stk. hos
ophørsudsalg hos brinck. e.l. Men det kræver jo folk gider den slags. Og en
ting er naturligvis modstande o.l., noget andet og nok vigtigere er de lidt
mere specielle ting.

Hermed en opfordring. Skriv hvad i har i kasserne :-)

Peter

Re: Brinck Elektronik solgt

Ja, men det er altså ikke butikkernes skyld. Det er VORES skyld, da det er
os, der er forbrugerne...

Det er da nok mindst tyve år siden, jeg havde gang i loddekolbeln andet end
rep og stik, og når der ikke sælges halvledere mere, så må butikkerne jo
finde andre produkter... -   eller lukke....

Claus

Re: Brinck Elektronik solgt

Aage Nielsens's eftf. lukker også.

Ole overtager stillingen som Daglig leder over i Frederiksborggade (Brinck).

Jeg har ikke hørt snak om at der ikke skal være løsdelssalg mere ??

Hold øje med Brinck.dk og Aanielsen.dk - der kommer muligvis et massivt
oprydningsudsalg hvor der sælges ud i KASSEVIS til næsten latterlige
priser. Ole har KASSEVIS af guld stående, der ellers er svært at sælge,
når det ikke står fremme i butikken.

Mvh,

//Per.

Re: Brinck Elektronik solgt
Godt vi har Peter i Elektronik Lavpris i Århus. 1) Han er skide flink 2)
han skaffer ALT 3) Lageret er ret stort
Ulemper: Ikke altsamment helt lødigt i kvaliteten...men det spotter man
jo straks...

Site Timeline