Bredde-jitter på TV

Luxor 5171 TX:

Bredden ryster lidt, ofte er hver anden linie breddere end de andre, men kun
nogle steder i højden. Og det er i _venstre_ side det viser sig, helt til
højre er billedet stabilt. I midten er fejlen den halve af hvad den er i
venstre side. Fejlen følger billedindholdet delvist.

Der var overslag ved højspændingskablet, en svag blå 'flamme' ud i luften.
Tog kablet op af trafoen for at rense isoleringen, og det viste sig at være
sort i enden, så det havde stået og 'fistret' nede i bunden af trafoen.
Kortede det af og satte det i igen, ingen 'flamme' eller fistren mere, men
stadig fejl.

Så fandt jeg en 47u/160V i plussen til HSP'en, der var afbrudt. Heller ingen
effekt at skifte den.

Ahh, dårlig lodning på stikket til H-afbøjningen, DET må sq være årsagen!
Nix, stadig fejl. Doh!  :-/

Der sidder en STV2246 analog PAL-slambert med I2C kontrol:
http://www.datasheets.org.uk/datasheet.php?article31%67763
Kan den forskyde/ændre bredde på videosignalet? (timingsfejl i indbygget
Y-delay, nej vel?) Jeg er ikke sikker på om det er afbøjning eller
videosignal der skrider. Undrer mig at højre side er stabil.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Site Timeline