Bredbåndsforstærker?

Hej nyhedsgruppe,
Jeg skal have lavet en måleforstærker med båndbredde  på 5 Hz - 1 MHz. Jeg
forstiller mig evt. at bruge en lineær IC - måske en video-IC? - til
formålet. Forstærkningen skal være 100 gange. Er der nogen, der har et godt
forslag?

Med venlig hilsen
Poul

Re: Bredbåndsforstærker?

Hej Poul

Kig på:
http://www.elfa.se/dk /

Søg efter:
LMH 6702  1,7GHz båndbredde, 13 mA slew rate 3100 V/uS.
LMH 6732  540MHz båndbredde, 0,5-12mA slew rate 2700 V/uS, shutdown
mulighed.

Og de er til at betale.

Fortæl gerne hvis der findes nogen, der er bedre, til omtrent samme pris.

-

Jeg behøver vel ikke nævne den go'e gamle sløve LM741...

/Glenn

Re: Bredbåndsforstærker? [SMD!]

PS: Det er SMD kredse.

Jeg fandt dem, da jeg skulle finde nogle hurtige komparatorer. Jeg kunne
ikke finde nogen der matchede ovenstående forstærkeres data.

/Glenn

Re: Bredbåndsforstærker?

Joda, gjerne det. Jeg har ikke brukt den, fordi jeg har hatt LM358 som
alternarin, men jeg undres: den gamle kretsen produseres fortsatt (?),
og derfor har den vell oen store fordeler, i tillegg til at den er
nesten gratis. Noen stikkord?

HM

Re: Bredbåndsforstærker?

LM741 100 ganges forstærkning og 1 Mhz i båndbredde hænger vist ikke helt
sammen.

--
/Torben

Re: Bredbåndsforstærker? [SMD LMH6723MA]

Findes også i denne udgave:

LMH6723MA 370 MHz båndbredde, 1 mA slew rate 600 V/μs typ at ±5V. ca.
19,50 kr. Spænding: +4.5 to +12 V eller ±2,25 to ±6 V.

Fås også i dual og quad.

/Glenn

Re: Bredbåndsforstærker?
Tak for besvarelserne. Jeg kan se, at Elfa har et godt udvalg af Maxim
videoforstærkere til en overkommelig pris. En eller flere af disse vil kunne
løse opgaven.
Med venlig hilsen
Poul