Braun 8590 Activator, væske spørgsmål

Hej Gruppe jeg har lige købt en Braun 8590 Activator,

Denne bruger rensevæske som er alkohol baseret.

Kan man selv erstatte denne væske, og med hvad? så man er fri for at
betale over 100 kr. pr. refill (som når man hacker en printerpatron) for
noget der minder om 100 ml. alkohol/ sprit?

Mvh.
Søren M

Den har indtil videre sparet mig for at få 23837 spam-mails.
Re: Braun 8590 Activator, væske spørgsmål
Hej!

Og det har med hjemmebygget elektronik præcis hvordan? :)

Brug news:dk.forbruger istedet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Braun 8590 Activator, væske spørgsmål
Hej!

                                         ^
^ = at gøre

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Braun 8590 Activator, væske spørgsmål

tak, jeg vidste ikke at der var en dk.forbruger gruppe sorry herfra..

Søren M

Den har indtil videre sparet mig for at få 23837 spam-mails.
Re: Braun 8590 Activator, væske spørgsmål
Hmm... jeg har næsten lige skåret mig med min Gillette Sensor skraber :-s

Jeg tror nok at det er ret OT i denne gruppe. Tror det passer bedre ind i
news:dk.videnskab måske.
Men står der hvad der er i væsken eller er det bare ud fra lugten at du kan
dømme at den er alkoholbasseret (for der er ret mange alkoholer der lugter
af "alkohol"/sprit)?

--
Thomas

Re: Braun 8590 Activator, væske spørgsmål

Hej Thomas,

Ja det lugter lidt af alkohol (ikke sprit med denaturering) og så lidt
af parfume.

Mvh.
Søren

Den har indtil videre sparet mig for at få 23837 spam-mails.
Re: Braun 8590 Activator, væske spørgsmål

Sidst jeg købte en pakke patroner kostede det altså kun 100 kr for en pakke
med 3 stk. (i Bilka for mit vedkommende).

Efter hvad jeg har kunnet finde ud af er det vist isopropylalkohol blandet
med noget olie som hhv. renser og smører, men hvorfor bøvle med det når det
kun koster 33 kr pr. ny patron?

signing off.. Martin Sørensen

Re: Braun 8590 Activator, væske spørgsmål

Sorry, er nu også besvaret i dk.forbruger.. Var ikke lige opmærksom på
hvilken gruppe jeg var i da jeg svarede. :-)

signing off.. Martin Sørensen

Re: Braun 8590 Activator, væske spørgsmål

Tak Martin,

ang. prisen på 33 pr. refill. så ville det nok være billigere med 1
liter isopropylalkohol + lidt olie til at fylde på i længden :-)  som
vel nok koster omkring 30 kr. og nok svarer til 15+ påfyldninger af
rensepatronen.

Mvh.
Søren

Re: Braun 8590 Activator, væske spørgsmål

du skal lige finde dig en olie som både du kan tåle, maskinen kan tåle og
som ikke tager skade af at "opholde" sig i alcohol.

Jacob

Site Timeline