Brændte CD'er

Hejsa

Har lige fået en cd afspiller til bilen som har problemer med at læse
brændte cd'er. Hvad kan jeg gøre?

Skifte læsehovedet? Der er sådan en skruefætter man kan skrue op og ned for
inde i afspilleren, skal jeg skrue op eller ned?

Eller hvad skal jeg gøre? Vil ikke købe en ny!!!

kenner

Re: Brændte CD'er
for

Du prøver dig frem med forskellige typer CD-R skiver  (glem alt om CD-RW).
Nogen skiver er lyse andre er mørke og med lidt held kan du finde en type.
Har du købt en Sony (også kaldet Sorry) afspiller? Det var længe de
dårligste til bilstereo!

Michael Lund Sørensen
Re: Brændte CD'er
Hej Kenner,

Ved ikke om det vil hjælpe på _dit_ problem, men for at få en X-box til at
læse hjemmebrændte skiver skal laserstrømmen øges - med forsigtighed !

--
Venlig hilsen,
Søren

    Haløjsa... det lyder interesant :) min kan læse svagt CD'er men ikke
spille fra dem (kun ripning) ... så hvor stiller du det henne ???

    VH
    Lars Molnit
    X-box , ikke kun til leg :)

Re: Brændte CD'er
Hej Lars,

Der sidder et lille (SMD) trimmepotentiometer i nærheden af læsehovedet man
justerer (forsigtigt) på.

Jeg har kun selv gjort det en enkelt gang på en arbejdskammerats box, ud
fra en anvisning han havde fundet på nettet.

Det er næsten et år siden jeg gjorde det, så det er efterhånden snavset
vand under broen, men jeg kan prøve at høre ham om han har et link til det.
Måske har jeg selv et print af siden eller et link et sted i gemmerne, skal
prøve at kigge efter det senere (er ikke hjemme nu).

Nå, en hastig Googling hostede op...
<URL:http://www.llamma.com/xbox/Repairs/thompson_potentiometer.htm
Men prøv først:
<URL:http://www.llamma.com/xbox/Repairs/cleaning_your_dvd_drive.htm

Held med det :)

Næ, de er sikkert også meget gode til dørstoppere ;)
(med eller uden pingviner).

--
Venlig hilsen,
Søren

Nederst på den side er der et link til:
<URL:http://xbox-scene.com/articles/dvdtweak.php

Og det er præcis den anvisning jeg fik stukket ud og justerede efter.

--
Venlig hilsen,
Søren

Re: Brændte CD'er
Davs Kenner

for

Har du prøvet noget så simpelt som at brænde med langsom hastighed så som 1X
eller 2X eller 4X Jeg har nemlig selv været ude for at ved for hurtig
brænding der er der nogen auto radioer som ikke kan læse skiven, men ved
langsom brænding så kan de lige pluselig godt.

Med venlig hilsen    Thias Russell

Re: Brændte CD'er

1X

Det er en Clarion CD-skifter! Og den vil heller ikke læse dem de tager bare
mega lang tid, også når den kommer igang så hakker den i det ligesom cden er
ridset, men den er nybrændt? Og når den kommer over track 14 spiller den
fint.

Hvad kan jeg gøre?

Site Timeline