Brændt modstand strømforsynigen i Humax 5350

Hejsa

Min Humax 5350 er stået af. Årsagen viser sig at være en modstand i udgangen
af 30 volts forsyningen, som er brændt. Jeg kan ikke se modstandsværdien, da
den jo er brændt af. Den hedder R21 er af 1/4-watts typen og sidder mellem
C19 og C28.

Er der nogen, som kan fortælle mig dens modstandsværdi?

- - -
Steen

Re: Brændt modstand strømforsynigen i Humax 5350

udgangen
da

100 Ohm
ZD3 30V Zener er sikkert kortsluttet.
Og så er det en god ide at skifte de fleste lytter, mens du er i gang.

Mvh Niels

Re: Brændt modstand strømforsynigen i Humax 5350

udgangen
da

 - Modstanden er på 100 Ohm...
Du skal skifte Zenerdioden i modsatte hjørne, 30 Volt 1.3 W
Derudover sidder der to lytter ved en køleplade, svjh. på 1u50v og 1000u16v.
Begge de to nye lytter skal monteres svævende, så langt væk fra kølepladen
som muligt, og du kan med fordel skære plastikken af 1000'eren, så den
bliver kølet bedre.
Derudover er det en klar holdbarhedsmæssig fordel at montere begge disse to
med 100nf MKT parallelt under bunden, da de bliver varmet op af en HF-Rest
som de ikke kan dæmpe godt nok.

 - Hvis du skifter disse fire komponenter, og modificerer som nævnt, så har
du meget længere levetid på din netdel.

RadioMan / Viborg

Re: Brændt modstand strømforsynigen i Humax 5350

1000u16v.
har
Mange tak for rådet. Jeg kan godt se at de to lytter ikke har svedt noget,
og zeneren ser også ud til at være kortsluttet. (1000u lytten er nu på 10v,
men det er vel en god idé at skifte den til en 16 v)

Steen

Site Timeline