Brødbakemaskin.

Jeg vurderer å kjøpe brødbakemaskin, forutsatt at den inneholder en microkontroller som kan skiftes og til en som er reprogrammert.

Hvem kjenner til hvilken kontroller som sitter i en eller noen av maskinene? På samme måte, hvilke maskiner har en grundig nok servivemanual?.

Hvad er en brødbakemaskin ?

JJ

Reply to
JJ

"JJ" skrev i en meddelelse news:42f66979$0$22513$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

brød bake maskin Brødbagemaskine

Reply to
Brian A.

Den Sun, 7 Aug 2005 22:05:17 +0200, "JJ" skrev:

Jeg gætter på brødbagemaskine.

--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
Oops!  Out of space!  See you next message...

En brødbakemaskin er en maskin som baker brød.

Man har i mel, gjær, salt og væske, trykker på en knapp, og så tar man ut et ferdig stekt brød med en uhåndterlig fasong etter et par timer eller så.

-- harald

Reply to
Harald Ljøen

Jeg tipper han heller ville sagt det slik: "Jeg vurderer å kjøpe PC hvis jeg kan kaste Windows som følger med og heller installere Linux"

:-)

-- harald

Reply to
Harald Ljøen

Jeg trekker leseferdigheten din i tvil. Det er ikke så vanskelig å identifisere I/O linjene på et microkontrollerprint. Litt arbeid, ja. dersom der er en passende kontroller på printet, PIC, 8051 eller AVR så er det bare arbeid å skrive nytt program, med for eksempel ModBus til et eventuellt nytt kontrollpanel.

Jeg ønsker egentelig å velge bakemaskin utifra hvilken kontroller som styrer den. Du skjønner, moderne brød har ikke den kvaliteten som "vi gamle" er oppvokst med.

Ellers, forsøk heller å svare på spørsmålene slik de er stillt. All denne ordonanien løser ingen problem.

maskinene?

Dette blir vel litt : "Jeg vurderer å kjøpe ''MS Windows XP Home OS'' hvis jeg også kan få med kildekoden og dev.platformen"

..... Eller er det jeg som er helt på vidda ? Siste nytt på hackerfronten brødmaskiner ?! Kom igjen Harald ! Enlight us please !

AP

Reply to
A.P.

Hva med å bake på gamlemåten i stedet? (for hånd altså).

Jeg har gitt opp brødbakemaskiner... alt jeg får ut av de er merkelige klumper som minner litt om lavastein i fasongen. Smaken er ok heldigvis.

SET

Reply to
Stig Erik Tangen

styrer

Det er det eg har kome til sjølv også.

Det her ingen hensikt å baka like dårlige brøb som butikkane leverer.

-Norge kender jeg heller ikke for de gode bagerier.

Og for at supplere: jeg tager til Ballangen i kommende uge, for at lave geologisk kortlægning :-))))

-brød tager jeg med fra DK-land.