Box til PC med udgange - læs hellere .-)

Ja, det er svært at skrive en passende beskrivelse i subject-feltet :-)

Det jeg søger er en box som tilsluttes PC - meget gerne via USB eller
endnu bedre, via TCP/IP, alternativt til seriel/parallel port.

Via software skal man kunne styre udgange på denne box - bare slutte/bryde
kontakter

Findes det ?

Jeg har set noget i den stil som byggesæt - men her skulle man vist selv
lave softwaren - og det er jeg ikke så stiv til.

Mvh.
Jensn

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

www.danbit.dk her det næsten helt sikkert.

--
mvh/rg. Christian
Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

Ja, det hedder en PLC.

Klaus

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

Også til hobbybrug :-)

Så vidt jeg ved, så er PLC ikke det billigste. Måske han ligger vægten lidt
mindre på pålidelighed, og lidt mere på prisen. Men har de henvisninger så
ku det da være spændende

Frederik

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

Ja

Du kan hurtigt brænde for 1000 kr elektrnoik af. For 1000 kr kan man få en
PLC.

Klaus

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

Det jeg skal bruge det til er f.eks. at koble op på min server via internet
og så være
i stand til at f.eks. slukke for varmen derhjemme, eller tænde lyset i
indkørslen osv.
- det er nemlig i forvejen svagstrømsstyret, så den side af sagen er nem nok

Mvh.
Brian S Jensen

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

internet
nok

Har du overvejet noget der kobles direkter på nettet, prøv at se ved
coolkits.

Links: http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Ellers har Velleman et kit, men der er du nød til at lave lidt selv (De
leverer eksempler med).

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)
Hvis du har en server kørende er der sikkeret enten en parallel eller seriel
port fri, eller også kan du købe et indstikskort med ind og udgange på og
sætte i.
Se evt. hos Brinck elektronik: www.brinck.dk

      Br 847 PC Serielt Interfacekort
      Br 848 8 Kanal parallelportsstyring

Hvis du kan programmere i et eller andet sprog, skulle det være rimeligt let
at lave.

Mvh GuFaz

internet
nok

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

seriel
let

Hej

Som jeg skrev i mit oprindelige spørgsmål, så er programmering ikke min
stærke side - så drømmen var jo et eller andet smart WinXp basseret stykke
software

Mvh.
Jensn

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)
internet
nok

Ja, en PLC, med eksempelwis syswin.

Klaus

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

OK - har du nogen links ?

Er det nemt i brug ?

Mvh.
Brian

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)
det kan du jo gøre direkte med printerporten
--
Calle

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

Ja ? - prøv at læs den oprindelige mail - der efterlyser jeg et komplet,
færdigt - med
software und alles - sæt, som er lige til at sætte til

Mvh.

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)
Hvorfor spørger du så en en teknik.elektronik gruppe, hvis du ikke vil lave
det selv!

--
Calle

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)
Hej Brian,

Som Calle skriver, er den billigste løsning at bruge printerporten.
Derudover skal du bruge en stump CGI til at omsætte web-interaktionen til
noget brugbart.

Hvis prisen er af mindre betydning findes der færdige bokse til Ethernet,
men de kræver stadig at der sendes de rigtige pakker.

--
Venlig hilsen,
Søren

APC Masterswitch er dit kodeord (godt nok ment til remote at tænde/slukke
diverse computer udstyr men kan også bruges til dit formål)
Den styres via en browser f.eks
Umiddelbart ser det ud til den står i 1300
(http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-ups /)
Du skal nok lige give dem et ring for at være helt sikker på den opfylder
dine krav så du ikke får købt katten i sækken.

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)
Fundet på nettet:
http://www.quasarelectronics.com/3074.htm

fåes som byggesæt eller samlet + software. Til parr. port

venligst
Tom

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

På den hjemmeside står der at powersupply er 12V... Så vidt jeg kunne forstå
var det 230V kilder som skulle styres.
Brinck har et byggesæt som kan det samme... der er også et program med. Det
byggesæt kan dog ikke trække nær så mange amps.

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

mon ikke det er spændingen til elektronikken. Du kan stadig sætte 230V på
relæerne

--
Calle

Re: Box til PC med udgange - læs hellere .-)

Kan da godt være, men så vidt jeg kunne se på billedet havde hver af de 8
porte 3 udgange... vil tro at den tredje var jord. Hvor vil du derfra lave
input på 230V?
Tror derudover ikke at det vil kræve en 12V strømforsyning, hvis den ikke
skal bruges til at trække noget udstyr (husk at du har 5V fra computeren).
Jeg ved dog ikke om det tager mange A at slå et 230V relæ til/fra!?

Jeg er el-noob, men har rodet med netop styring fra computere...

Site Timeline