Bose® Acoustimass® 15 fra USA

Jeg har overvejet at anskaffe mig et bose acoustimass 15 system fra USA
http://www.4electronicwarehouse.com/products/bose/am-15ii.html
Jeg har tjekket priserne i Danmark, og som i kan se er der en del penge at
spare.
http://www.proba.dk/default.asp?ID=5&show=vareliste&varegrp22%&ext1=3

Nu er det jo at USA modellen kører på 110-120 V og trækker 400 W, men jeg
har fundet en transformer hos brinck 110<->220 V 500W til 500kr.
Så mit spørgemål er om der skulle være nogen problmer i det rent elmæssigt,
f.eks at frekvensen nu bliver 50 Hz istedet for 60 Hz, ville selv ikke mene
at det skulle gøre noget.

Mvh

Carsten

Re: Bose® Acoustimass® 15 fra USA
Pas på når du sammenligner priser!
prisen er ca. 7000,- i US.
Dertil kommer mindst 500,- i forsendelse
Så snupper toldvæsenet den, og du skal betale 4% i told af pris+ fragt:
300,- (Det er ikke her det gør ondt)
Samtidig snupper skattefar 25% i moms af hele beløbet INCL. FRAGT:
1950,-

Dvs. du ender med at betale: 9750,-
Derefter køber du en trafo til 500,- og så er du på den forkerte side af
10k :-(
Men så har du også et anlæg der skal ikke er godkendt i EU (USA bruger
ikke CE mærkning), men det har self. ikke nogen praktisk betydning.
Bortset fra, at hvis det er en amerikansk model (110V) kan du ikke
indlevere den til garanti-rep i DK (Medmindre forhandler/distributør er
MEGET venlige). Gensalgsværdien er stærkt begrænset (Folk vil generelt
ikke betale ret meget for et system hvor der skal stå en ekstra trafo
ved siden af.

Du kan selvf. også håbe på at den ikke bliver snuppet i tolden, men min
erfaring er, at der kun er ca. 20% chance for at den slipper igennem
(Jeg er muligvis mere uheldig end gennemsnittet).

Jeg har selv købt i både USA og Kina tidligere, og jeg gør det nok igen.
Men du skal passe meget på med hvordan priserne reelt skal sammenlignes!

I dit tilfælde ville jeg se om jeg ikke kunne finde en dansk forhandler,
der kunne snakkes ned i 12-13k, så skal du heller ikke vente flere uger
på pakken, og du kan returnere sættet hvis du ikke kan lide det.

Bare min mening
Kåre

Re: Bose® Acoustimass® 15 fra USA
Hej
Jeg havde nu tænkt mig selv at tage det med hjem pakket forsvarligt ned i
forskellige tasker, rejser en del i udlandet og har mulighed for at medbrige
en del overvægt.
Havde også overvejet om man ikke kunne købe subben i dk, og tage sat med
hjem istedet.
Men jeg kan godt se du har ret i mange af dine argumeneter, kan bare ikke
fatte hvorfor det samme produkt skal koste 100% mere i EU end i USA..

Mvh

Carsten

at
jeg
elmæssigt,
mene

Re: Bose® Acoustimass® 15 fra USA

Har du lyttet til Bose systemerne ?

I Danmark kan du få mere vellydende sat/sub sæt, til prisen af, hvad du
skal give "derovre"...

Re: Bose® Acoustimass® 15 fra USA
1000 $
Hvad vil du anbefale istedet ?
Det som jeg godt kan lide ved bose er at det ikke fylder så meget.

Carsten

medbrige

Re: Bose® Acoustimass® 15 fra USA

6500 kr ?

Lidt billigere:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5&emne=visprodukt&Gruppenr56%&ID_infoside50%037

Lidt dyere:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5&emne=visprodukt&Gruppenr56%&ID_infoside98%708

"Designsystem" som BOSE:
<http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttalersystemer/detail/DALI_Elegance__AW8_Sub_hoejttalersystem.htm?id35%47

Så skide være med lyden ?

Re: Bose® Acoustimass® 15 fra USA
 Så skide være med lyden ? Hehehe, nej selvfølgelig ikke syntes selv at bose
lyd er ok.
Men tak for links, jeg vil smutte forbi og tjekke dem ud.

[...]

Okay

Ja, de har jo også nogle tilhængere :-)

Velbekom. Når du nu kommer i tvivl igen, så prøv news:dk.teknik.lyd.....