Boot'e Compaq uden keyboard?

Hej.... en lille smal sag...:)

Har en Compaq Despro 2000 (200 MHz), der skal bruges sammen med en
hjuludmåler (autobranchen).

Hjuludmåleren kører med sit eget special keyboard/interface, og standard
keyboard er derfor overflødigt (og ikke-ønskeligt).

Deskpro'ens bios har ingen mulighed for disable af keyboard og der er
derfor en POST-fejl, hvorefter den ikke boot'er.

En løsning er at adskille et keyboard og pakke printet i en pose,
montere det i maskinen, stikke kablet ud bagpå og ind i PS/2-porten, men
den løsning er jo ikke så elegant...:)

En anden løsning er en af de KVM-switchboxe med keyboard/mus emulation,
men det koster jo..:(

Kan man lave en "dongle" - loop-stik e.l.? (F.x. med et løst PS2- stik?)
Nogen der ved, hvilke ben, der skal kortsluttes (hvis det er en løsning)

Andre ideer?

Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952  -  DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 ie 1993 - Pluto 1.2 60SX 1997 - Adria Unica 502 LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Re: Boot'e Compaq uden keyboard?
Hey...

mit bedste bud er den med at skille et tastetur af...

for jeg tror bestemt det er et bitmønster som genkenelse.. ikke bare en loop
der skal laves... og så er vi ude i at snakke om en del elektronik (læs uC)

http://www.aten-usa.com/products/product.php?Item=CV100KM

--
Mvh Kasper

Re: Boot'e Compaq uden keyboard?

lav et stik med en microcontroller. så kan du simulere et hvert keyboard.

 - patrick

Site Timeline