Boks der kan fjerne ripple spændning?

KE6%re lE6%sere

Er der nogen der ved, hvor man kan kF8%be en boks der kan glatte 230V
ud, sE5% man undgE5%r de her ripple spE6%ndinger?

KE6%rlig hilsen,
Louise

Re: Boks der kan fjerne ripple spændning?

Hvilke ripple-spændinger? De 230V fra stikkontakten er vekselspænding, så
det er ikke andet end én stor ripple-spænding.. Tænker du på et filter til
at fjerne transienter og lign.? I så fald, hvad skal det bruges til?

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Boks der kan fjerne ripple spændning?

Jeg ved ikke hvad transienter er, men jeg bor tE6%t pE5% en transformer-
station, sE5% ting brE6%nder hurtigt af. SE5% jeg har brug for noget, som
gF8%r de 230V mere "glat".

KNus,
Louise

Re: Boks der kan fjerne ripple spændning?

Nåh, jamen så taler vi om en stabilisator - en der med et eller andet mellem
f.eks. 200 v~ og 250V V~ giver 220 V~ konstant (+/- nogle få %) fra sig.

Jeg har sådan en stående, jeg nok kan overtales til at slippe for et
passende beløb. Den vejer så meget, at den endten skal køres på sækkevogn
eller bæres af en (Karl-bom-stærk).

I givet fald skal jeg ned på lageret og læse de nærmere specifikationer.
Karsten H. (7870)
Re: Boks der kan fjerne ripple spændning?

En stabilisator ?
Eller en UPS ?
Hvad er det du ønsker at opnå ?

Re: Boks der kan fjerne ripple spændning?

Riplespændinger optræder kun i forbindelse med ensretning af vekselspænding
til jævnspænding. Du kan ikke "glatte" 230 V~ fra lysnettet ud. Hvis du
tænker på at stabilisere fra en varierende lysnetspænding til en konstant,
skal du bruge en stabilisator beregnet til formålet.
Karsten H. (7870)
Re: Boks der kan fjerne ripple spændning?

SE5% er det en stabilisator jeg mener 3D%)

Den skal bruges foran en virkelig dyr hardware firewall, og hvis den
er kraftig nok, sE5% ogsE5% til et par switch'e.

Knus,
Louise

Re: Boks der kan fjerne ripple spændning?

"Louise Hoffman"

Den skal bruges foran en virkelig dyr hardware firewall, og hvis den
er kraftig nok, så også til et par switch'e.<<

Har de pågældende sager eksterne strømforsyninger (eller indbyggede) ?

Per

Re: Boks der kan fjerne ripple spændning?

1) En dyr hardware firewall?, hvor mange Gigabit skal du firewall'e?
2) Se efter en online UPS.

En online UPS konverterer altid netspændingen til DC og tilbage igen til
pæn og reguleret AC.

Site Timeline