Bode plot tegner til windows

Er der nogen der kender et windows program som kan tegne bode plots på en
nogenlunde nem måde?

Ved godt det kan lade sig gøre i Matlab, men jeg synes det er en anelse
besværligt.

Fandt lige et smart lille java applet som også kan, men det er desværre kun
over et meget lille frekvensområde:

http://www.uwm.edu/People/msw/BodePlot /

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh.

Thomas Kjærulff

Re: Bode plot tegner til windows

Excel!

- Lars

Re: Bode plot tegner til windows

Kan excel regne med komplekse tal ? ... og i så fald hvordan? eller skal man
selv omregne sin overføringsfunktion til amplitude og fase funktion, i det
sidste tilfælde tror jeg det er en del nemmere at bruge matlab.

-Thomas

Re: Bode plot tegner til windows

PSpice kan simulare kredsløbet for dig og plotte hvad du har brug for.

Bo //

Re: Bode plot tegner til windows

Korrekt, det bruger jeg også indimellem, men jeg tænker mere på noget hvor
man kan skrive en overføringsfunktion ind og så få et plot af amplitude og
fasekarakteristik.

-Thomas

Site Timeline