Blyfri lodde pasta i DK/EU ?

Hvor finder man blyfri (rohs) loddepaste i DK, alternativt EU ?
Gerne i smE5% stF8%rrelser, op til mE5%ske 100g.

lavpris-elektronik har lidt, men de sidste 2 tuber jeg har fE5%et, havde
overskredet holdbarheds datoen inden jeg fik dem (bevares det kan godt
bruges alligevel, men ville da hellere de overskred den imens jeg
havde dem).

Eneste ebay i EU jeg har fundet er gennemsigtigt, det er sku ikke nemt
at fejlsF8%ge dE5%rlige forbindelser pE5% :)

Farnell har noget i en 500gram pakke til 900kr ex moms, det er nok
lige i overkanten til mit forbrug.

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?
Hej Jan

Har du prøvet hos HIN ?

Max

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?
Ja, de er "lidt" dyre i hE5%ndtering/porto for et par tuber.
De bor ellers lige om hjF8%rnet.

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?

Elfa har det på lager i små størrelser,
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?toc18%704&name=v.rktoj_/_loddeteknik#toc19%755 ;

Bo //

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?

Takker, det mE5% jeg havde overset...
Har bestilt en tube, forhE5%bentlig er det tin farvet :)

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?

Hvor finder man blyfri (rohs) loddepaste i DK, alternativt EU ?
Gerne i små størrelser, op til måske 100g.

lavpris-elektronik har lidt, men de sidste 2 tuber jeg har fået, havde
[...]

at fejlsøge dårlige forbindelser på :)

Farnell har noget i en 500gram pakke til 900kr ex moms, det er nok
lige i overkanten til mit forbrug.

Hej Jan
Dealextreme.com  har flere slags loddepasta,  til små priser...
du kan få 2-3 dåser indenfor 80kr  dvs du skal ikke betale told og moms,
sendes portofrit..
check selv for Rohs.
PS de har også flush til små priser
mvh
Preben

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?

Det jeg købte engang hos DealExtreme.com var elektrisk ledende(!). Ikke
så smart at reflowe en BGA kreds og bruge dét stads...

--
Mvh, Kim

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?
Hej Kim

Jeg syntes også at en del ordre efterhånden udebliver
når man bruger DealExtreme.

Max

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?

Jeg opfattede at spørgeren eftersøgte tinpasta. Og det SKAL vel være
elektrisk ledende ????

Bo //

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?
Hej Bo

Som jeg opfattede det eftersøgte han bare noget der var farvet (tin farvet)
så man kan se hvor det er.

Ps: Så lige at "tingesten" var i avisen igen :)

Max

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?

Ja, vi tester nye systemer for tiden, så den kommer nok forbi et par
gange til...

Og til de, der undres over hvad "tingesten" er for en ting:
http://hsfo.dk/odder/hf121049/hvad-er-det-en-helikopterufo

Bo //

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?

Bo.
Jeg er av og til så dum, at jeg må spørre.
Kan du beskrive hva denne tinnpastaen gjør, og hva den brukes til?
Er det overflatelodding?

Arne O

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?

Hej ikke dum. Du spørger vel for at blive klogere ;-)

Ja, et loddemiddel til SMD komponenter. Små "klatter" på alle
lodde´-ø'erne. Komponenterne på og så en tur i en loddeovn.

Bo //

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?

Nu vi er ved at blive klogere!

Jegundrede mig såre over emnet. Jeg forstod sådan at der efterlystes
blyfri loddepasta i EU.

Jeg ville have antaget at det var umuligt at skaffe loddepasta MED bly,
da indhold af bly imho har været forbudt i mange år ???

//finn

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?
Hej Finn

Hvor får du den ide fra at bly skulle være forbudt ?

Max

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?
On Sun, 22 Jan 2012 22:27:45 +0100, "Max"

Det er vel endda ligefrem påbudt hvis man lodder udstyr til militær
eller rumfart.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?
Hej Jens

Sikkert, i den produktionsvirksomhed hvor jeg går, ja der bliver
alt nu også stadigvæk lavet i almindelig gammeldags 63/37
loddetin, og det er fuldt lovligt :)

Max

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?
Hej!

Meget gerne, jo. Jeg ville bare lige sige, at det langt fra er alt hvad
Dealextreme har at tilbyde, som kan bruges i praksis.

--
Mvh, Kim

Re: Blyfri lodde pasta i DK/EU ?
Hej Kim

Det er nok et spørgsmål om at finde det man skal broge.