Bluetooth On/off ting

Hej med jer

Jeg har engang stødt på en on/off ting på nettet, som kunne styres via
bluetooth fra mobilen.. nogle der har erfaringer med disse produkter, eller
hvor det kan købes? og ikke mindst hvad man kalder sådan noget,, for ved
ikke helt hvad jeg skal google efter..

Mvh Brian

Re: Bluetooth On/off ting

Problemet er ikke at finde hardwaren. Både hos Sparkfun.com og ebay kan
du finde billige Bluetooth / RS232 adaptorer osv, men det vil altså
kræve noget software på telefonen du selv har programmeret.

// Per.

Re: Bluetooth On/off ting

Den er jeg med på.. men syntes at mindes jeg så et modul hvor der medfulgte
et lille stykke on/off software til telefonen og modulet var lavet så det
havde x antal no udgange..

//Brian

Re: Bluetooth On/off ting

Interessant.

Da der jo ikke rigtig er nogen standard for programmer på
mobiltelefoner, så virker det sansynligvis kun på en bestemt mobil,
f.eks. en med Symbian styresystem.

Jeg ved dog ikke om de små Javaprogrammer, som mange telefoner kan
afvikle, kan benytte Bluetooth porten.

// Per.

Re: Bluetooth On/off ting
Jeg mener det var noget java app.. som kunne afvikles på de telefoner der
understøtter java.. men kan som sagt desværre ikke huske hvor jeg så den, og
kan hellerikke finde produktet igen.. desværre..

//Brian

Re: Bluetooth On/off ting

Måske noget som denne?
http://www.aquaristic.net/index.php?sid=9d291e82cfda66942df1d17543b448f7&cl=search&searchparam26%2011

Re: Bluetooth On/off ting
Det der jo interessant ud.. vil lige finde en der kan tysk så jeg kan få
lidt mere at vide om den..

Tak for linket

//Brian

http://www.aquaristic.net/index.php?sid=9d291e82cfda66942df1d17543b448f7&cl=search&searchparam26%2011

Re: Bluetooth On/off ting

Det var da en sF8%d fE6%tter. Som jeg forstE5%r det fF8%lger der et stykke
software med, hvor man kan indstille tidsprofiler for de tilsluttede
enheder. I dette tilfE6%lde til styring af "iltning" i et akvarium.

Hilsen

JN

Re: Bluetooth On/off ting

Lavede lige en sF8%gning .... kan vE6%re du kan bruge det til noget :)

http://www.google.dk/search?num3D%100&hl3D%da&client3D%firefox-a&channel3D %
s&rls3D%org.mozilla%3Ada%3Aofficial&q3D%controlling+power+with+bluetooth&bt=
nG3D%S%C3%B8g&meta3D%

Go' fornF8%jelse

Hilsen

JN

Re: Bluetooth On/off ting

Og sE5% lige et sF8%g mere nE5%r vi er ved det :)

http://www.google.dk/search?client3D%firefox-a&rls3D%org.mozilla%3Ada%3Aoff =
icial&channel3D%s&hl3D%da&q3D%controlling+bluetooth+device+with+java&meta=
3D%&btnG3D%Google-s%C3%B8gning

Endnu engang go fornF8%jelse :)

Hilsen

JN

Re: Bluetooth On/off ting

Og sE5% lige en lille frE6%kkert her til sidst :) (var pE5% sF8%gning #2)

http://www.luiscarlosaceves.com/wirelesscontrolofbluetoothswitchesinasmarth =
omeusingj2meinmobilephonesandpdas.pdf

Det skulle give dig et udemE6%rket udgangspunkt for videre research ;-)

enjoy

JN

Site Timeline