Bluetooth dims - sense når parret mobil er i nærheden/væk.

Hejsa,

Jeg skal have lavet en Bluetooth dims der kan "sense" når en BESTEMT mobil
er i nærheden eller når  forbindelsen mistes igen.

Den skal kunne:
- Give et signal når når en BESTEMT mobil telefon med bluetooth er i
nærheden.
   (En mobil den er parret med, eller kender MAC nummeret på)
- Den må IKKE aktivers når en anden bluetooth enhed eller mobil er i
nærheden!
- Den skal give et signal når forbindelsen ryger igen.

Er der nogle der kender til en billig løsning?

Hvad med et Bluetooth headsæt,
er der ik nogle der har en lysdiode som indikerer at den parrede telefon er
i nærheden?

Jeg har tænkt lidt på at bruge en af de billige USB bluetooth dongler,
der feks bruger et Broadcom(MCU er indeni) chipsæt, med external flash.

Men tror det er lidt svært at lave en embeed USB HOST emulation,
i en AVR...vil nemlig ik til at bruge en stor PC..

Er det nogle der har prøvet det?
Har nemlig også et andet projekt igang med en gyro+accleration
meter+kompasse,
som benytter USB protokollen.

Et alternativ er at flashe bluetooth donglen med noget nyt firmware,
hvor man så erstatter USB delen med noget serial comm,
men det er nok også svært...

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Den funktion har jeg haft som styrede lE5%sning af pc'en.
Det var en std. BlueTooth usb dongle og en Nokia 6310. Det var noget
software som man kunne hente pE5% nettet.

Det virkede for mig.

SE5% det skan ikke "kF8%re pE5% en PC" ?
SE5% bliver det nok noget svE6%rre.

Det vil jeg gerne hF8%re mere om :-) !!!!
Jeg har nogle ADXL chips fra Analog Devices som jeg mangler noget at
lave med.

Det tror jeg.

--
Christian.....MSN: spF8%rg...
http://www.yee-haw.dk

Ja, netop det skal virke uden pc!

Skal bruges til at låse bilen op uden at finde nøglerne frem hehe :)

Så muligheder nu er:
- Ændre firmware på BT USB, til serial comm el.
- Finde et BT Headset med indikator - bedste og nemmeste lige nu :)
- Benytte et BT modul - og kommunikere med denne via AVR el PIC
   Også et godt bud. Nogle der kender et billigt BT modul.
- Anden metode? BT et eller andet dims der kan bruges?

;)

Har også nogle samples liggende, som jeg måske skulle have gang i,
Har kig på på disse 3D VR Glasses:
eMagin Z800 http://www.emagin.com /
http://www.tekgear.ca/index.cfm?pageID90%&prodid46%2&section83%&nodelist=1,8
3&function=viewproducts

Den har indbygget et gyro modul fra NEC/Tokin Gyro+3 axis
accelerometer+kompass.
Perfekt til at lave sin egen fjernstyret UAV ;-)
med 3D briller + trådløs kamera..
http://www.nec-tokin.com/english/product/3d/outline.html
Nogle der ved om sensoren alene kan købes billigt et eller andet sted?

2xOLED(Ja det der kommer til at erstatte TFT skærme)
SVGA 800 x 600
Man kan sætte et PAL signal direkte til den med en lille konverter,
så har man et 105" TV til sin Ipod eller lidt Counter-Strike(man panorer ved
at dreje hovedet!)..

De skulle være ret gode til prisen, men de har lige 3 dobbelt prisen fra
549$ til1500$ !!
Men jeg kan stadig få fat i nogle til en rimelig god pris - så sig til hvis
der er nogle der mangler en..

Eneste problem med modulet er  at den kommunikere med USB,
så skal have lavet noget embed USB Host emulator på en AVR el.
Eller slæbe en laptop med..

--
Med Venlig Hilsen
Johannes
Re: Bluetooth dims - sense når parret mobil er i nærheden/væk.

Du er godt klar over at bluetooth er ret så meget usikkert?
man kan meget simpelt og nemt fake man er en anden telefon
jeg tvivler på at dit forsikringsselskab, vil synes om det

det er ret simpelt at hijack andres forbindelser, eftersom
bluetooth er ret ringe krypteret hvis man overhovedet kan kalde det
kryptering.

hvis du vil vide mere så er der vidst et fint fordrag fra WhatTheHack
i holland, om en gut der demostrer hvordan man aflytter folks headset
fra en god afstand.

kig på http://wiki.whatthehack.org/ fordragene ligger som torrents.

Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Bluetooth dims - sense når parret mobil er i nærheden/væk.
Jo, man kan nok godt spoofe med MAC nummeret,
medmindre der er noget godt 2 vejs kryptering.

Aner det ik, men hvad man ikke ved har man ikke ondt af,
og tror da også det er mere sikkeret end en almindelig alarm.
(De gamle kunne man bare aflytte, og så sende det aflyttede tilbage..,
alle nye har 2 vejs kommunikation el engangs nøgler - tror jeg)

Ja, det er nok ik så godt lavet - prøv bare at se hvordan de har lavet det
med profiler -
irriterende.

Men kan jo også bare lave et Java MIDP eller C program(kan køre i
baggrunden) til mobilen
+ noget One Way Hash RSA kryptering.

+ Max 3 forsøg, og så 5 min pause=Ingen brute force.

Eller en liste med engangs nøgler, på både "mobil" og "modtager",
det kan ikke brydes, medmindre tyven får fat i mobil/modtager!

Så er den hjemme ;)

Det vil jeg da lige se - har set nogle af deres hacks, ret sjove.

Men igen
TYV = DUM el INGEN PENGE :o)
Lave sit eget BlueTooth spoofer program.Oddsene er altså ikke store!
Og når jeg er nær den eneste der har det i DK, såå..

Men hvis mange havde det samme system kun baseret på MAC nummeret,
har du helt ret, det vil være usikkert.

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Re: Bluetooth dims - sense når parret mobil er i nærheden/væk.

OK, så vil jeg foreslå et bluetooth sæt til bilen. Jeg har et fra Sony
Ericsson, og der er en diode der lyser grøn/rød afhængig af om mobilen er i
nærheden eller ej.
Men det tager jo lidt tid inden den finder mobilen..

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Re: Bluetooth dims - sense når parret mobil er i nærheden/væk.
Hej,

Lige hvad jeg mangler :)

Hvilken SonyEriccson model er det?

Og det er kun når den mobil den er parret med er i nærheden,
og ikke andre?

Det er også et problem jeg har tænkt på, om det er hurtigt nok.. - hvor lang
tid tager det ca?

--
Med Venlig Hilsen
Johannes K

Re: Bluetooth dims - sense når parret mobil er i nærheden/væk.

http://www.mphone.co.uk/bluetooth/hcb-30.html tror jeg. Betjeningspanelet er
ihvertfald det samme.

Ja. Sikkerheden kan jeg ikke udtale mig om.

Den er grøn inden jeg får sat mig i sædet, men jeg ved ikke hvornår den
fanger signalet når jeg kommer hen mod bilen. Den holder signalet selvom jeg
står 5-6 meter fra bilen, så måske fanger den den inden du overhovedet når
hen til bilen.

Det er forøvrigt et lækkert håndfrit sæt.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Re: Bluetooth dims - sense når parret mobil er i nærheden/væk.

Lyder mere som et projekt med RFID, så er du ikke afhængig af at der er
batteri på din bluetoothdims.
Check evt Elektor de har lige haft et par diy projekter med sådan noget.

Det lyder meget besværligt.

Mvh
Manse

Re: Bluetooth dims - sense når parret mobil er i nærheden/væk.

Kan du huske navnet på det software? Jeg kunne nemlig godt tænke mig den
feature - og jeg har lige netop sådan en telefon.

Med venlig hilsen

Rune.

Re: Bluetooth dims - sense når parret mobil er i nærheden/væk.

Jeg sad og blev helt inspireret af denne tråd, så jeg søgte lidt på google.
http://www.blueshareware.com/index.html

Pt afprøver jeg Bluetooth Remote Control, ganske sjovt at rode rundt i
WinAmp fra min tlf.
Der er også en lock funktion af pc'en hvis tlf kommer udenfor rækkevidde.

"Desværre" er det shareware, men $12.95 burde nok kunne findes i budgettet
til denne software, den er sgu lettere genial ;o)

Mvh
Benjamin

Re: Bluetooth dims - sense når parret mobil er i nærheden/væk.
Smarte programmer :)

Arr det var det det hed - har prøvet det for lang tid siden,
da jeg ik ejede BT dongle..

Må prøve at se om jeg kan finde en løsning uden brug af pc..
Det bliver nok enten et billigt headset med led indikator,
eller et selvlavet BT modul..

Nogle der kender en BlueTooth sniffer, der kører som software på en pc?
Ligesom "PortMon" eller "USB Sniffer".

--
Med Venlig Hilsen
Johannes