Bluetooth antenne

Hej,

Jeg har fået fat i et bluetooth modul til mine uC :)

jeg skal dog selv montere en antenne, er der nogle der ved om til en start
kunne bruge en ledning i en bestemt længde?

evt. nogle der ved ca hvor lang?

jeg skal ikke bruge det ude på de 10M bare en ½M er nok til diverse tests

Kasper

Re: Bluetooth antenne
Det er samme frekvens som WiFi, så prøv at google efter fx cantenna hvor
de monterer en stump tråd i bunden af en pringles dåse.

Ellers er det 2.4GHz, så en kvart bølge antenne er en tråd på godt 3 cm
(300/2400 /4)

Christen Fihl

Re: Bluetooth antenne

Nogle der har en ide om udgangs forstæreken kan brænde af ved forkert
tilpasning?

Kasper

Re: Bluetooth antenne

sendereffekten er så lille at intet kan gå galt...