Blitzenhed og strøm

Jeg skal igang med et lille projekt bestående af 10-15 blitze fra
engangskameraer.

Som standard er der et stk. 1.5 V batteri til hver blitz, men jeg vil gerne
have at alle blitze kan aktiveres på en gang. Er det muligt blot at
serieforbinde disse - mine tanker gik lidt på at jeg nok ikke bare kan sætte
de 15 stk. 1.5 V batterier sammen eller hvad?

Gode forslag til at kunne lade disse 15 blitze op og affyre dem på en gang.
:-)

Jørgen

Re: Blitzenhed og strøm
Hej Jørgen,

Forbind alle plus-polerne (på blitz-enhederne) sammen og ligeledes alle
minus-polerne og brug fx. en NiCd-celle til at lade dem op (ikke 10-15
celler, blot en enkelt).

Affyringen: Brug en SCR pr. blits (du må ikke forbinde de punkter der står
for affyringen sammen) og træk til stel.
Alle SCR's kan affyres på en gang via enten en manuel switch eller noget
elektronik efter behag (husk formodstand og pull-down på SCR'ens gate).

--
Venlig hilsen,
Søren