Blinkende LED?

Er der noget med at blinkende LED skal spændingsstyres, modsat alm. LED der
skal strømstyres.
Jeg har ikke kunnet finde noget derom. Er der en venlig sjæl med kendskab
dertil, der vil give et svar??
På forhånd tak.

M.v.h.

Børge

Re: Blinkende LED?
Hej Børge

der

Dem jeg kender skal bare have mellem 9-12 V og ingen seriemodstand.

Mvh Max

Re: Blinkende LED?

I  de data jeg har kunnet finde indtil nu står der kun 3 V. ikke noget om
max el. min. spænding.

Re: Blinkende LED?
Hej Børge

Hvad hedder de dioder du har ?

Mvh Max

Re: Blinkende LED?

Tag for svaret Max!

Jeg har nu fundet firmaet og sendt en mail. Så håber jeg at få nogle data.

Re: Blinkende LED?
Hej Børge

Ja, jeg fandt lige et firma der havde dem på nettet og da de kun opgiver de
3V
som forsyningsspænding og intet om strøm, ja så vil jeg tro at de bare skal
forsynes med 3 volt og det er så det.

Mvh Max

Re: Blinkende LED?
Jeg tror det er noget de har I Brinck. dem jeg engang købte (i rød) havde en
lille sort prik i selve huset og de skulle bare ha 3v. De blev optimale af
12v i serie med 1Kohm modstand og hvor er de mon blevet af ????
Jeg mener jeg gav 10 - 15 kr. stk.
dbh
Henning

intet