Blinkende diode med automatisk start - Page 2

Re: Blinkende diode med automatisk start

Jeg fandt et samlesæt hos en elektronikforhandler. Sættet kunne få to dioder
til at blinke i valgfri hastighed og det var rimelig simpelt at lodde sammen
med den lille forklaring der fulgte med.

Lars

Re: Blinkende diode med automatisk start
Hej Lars

dioder
sammen

Tillykke med løsningen. Hvis du så mangler lys er det sikker muligt
at udskifte dem fra byggesættet med de ultra brighte typer der er
brugt i cykellygterne.

Mvh Max

Re: Blinkende diode med automatisk start

Den havde jeg på forhånd selv regnet ud, ligesom jeg erstattede det tænkte
9V batteri med 2 AA batterier. Det hjalp også lidt på lysstyrken at
kortslutte et par modstande på printet, hvad det så end betyder...

Lars

Re: Blinkende diode med automatisk start
Den skulle vel ikke bygge på en 555?

Re: Blinkende diode med automatisk start

Ikke den jeg fandt. Jeg faldt ved et tilfælde over Velleman MK102 i
forretningen. Du kan se den i detaljer her:
http://www.electronictoolbox.com/0000260/Flashing_LEDs.html

Dog fandt jeg efterfølgende en anden med 555, som sikkert ville falde i din
smag:
http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproduct.asp?PRO_ID13%154

Lars

Site Timeline