Blåtann

"Boksen min har en terminalutgang, DSUB9. 1, 2, 3 og 5 er tilkoplet.
Signalene skall drive en blåtannmodul.

en "boks" med 5 volt tilførsel, og DSUB9 kontakt + en "MAX232" +
blåtannmodulen løser utfordringen,  - men 5 Volt er ikke "tilgjengelig".
12Volt er tilgjengelig, men så synes jeg at det hele blir (ubehagelig)
komplisert.  Ønsket er å bruke pin 1, DCD, som 5 Volt tilførsel, og
"trikse" noe med ExD og TxD-nivåene, for så å bygge det hele inn i "et
stort SB9 hus.

Noen med erfaring som kan vise meg il mulige løsning.

"Boksen min er car controllrtrn på en El. bil, og jeg har ingen skjema
over den.