Blåtann.

Dersom jeg kjøper en tilfeldig "blåtann-enhet", f.eks. en "løpesensor":
Vill jeg i såfall være istand til å "motta" dataene fra den med en "ACER
ASPIRE" og standard SW.? Eller må slike system betraktes som "lukkete
system"?

HM

Re: Blåtann.

Hvis ikke, opfylder dimsen ikke protokollen for blå tænder.

Det skal foregå på den måde at du tænder bewgge enheder. På den ene
laver du så en søgning, hvorefter den skal dukke op på en
forbindelsesliste. Den enhed du vælger ud, forlanger så en kode for at
etablere forbindensen. Den kode kan du have valgt, eller på noget udstyr
er det en fast kode (svjv 4 cifre) som du kan se i manualen. Når man har
indtastet re kode, etableres forbindelsen.

//finn

Re: Blåtann.
Hej Finn

Men derfor er det jo ikke sikkert at man kan læse
de data der overføres af den.

Max

Re: Blåtann.
Den 18.06.2011 09:57, skreiv Max:

Betyr det at jeg leser "ingenting", eller betyr det at det jeg leser er
"uforståelig", udokumentert eller kryptert?

HM

Re: Blåtann.

Mnææ!
Det jeg tror Max mener, er at enhederne selvfølgeligt "skal forstå"
hinanden. Klart at der ikke er nogen mening i at forbinde en BTmus med
en BTmobiltelefon :-)
Men eks. et kamera kan overføre billeder til en Mobiltelefon, eller en
mobiltelefon kan overføre mail til en computer.
Der er flere måder at koble eks. telefonen sammen med computeren:
modem, trådløs mus, overførsel af filer, synkroniseriing af mail oma.
Ikke alle enheder kan alle tjenester.

//finn

Re: Blåtann.
Hej Finn

Ja, et er den protokol BT bruger for at overføre data,
noget helt andet og BT uvedkommende er at
forstå de data der overføres.

Max

Site Timeline